Page 310 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 310

152       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          2. a)  Okuduğunuz metinde geçen monden, tecessüs, tereddüt, müşkül, mâni, muvaffakiyet, nitekim ke-
                limelerinin anlamları, aşağıdaki tabloda karışık olarak verilmiştir. Bu kelimeleri, tablodaki an-
                lamlarının karşısına yazınız.


                                  Kelimelerin Anlamları                          Kelimeler
                 Yüksek sosyete yaşamını seven.

                 Belli etmeden kendini ilgilendirmeyen şeyleri öğrenmeye çalışma.

                 Kararsızlık, duraksama, ikircik, ikirciklik.

                 Güç, zor, çetin.

                 Bir şeyin yapılmasını önleyen şey, engel.
                 Başarı.

                 Gerçekten, hakikaten. Sonuç olarak.



             b)  Yeni kelimeler öğrenmenin ve bunları günlük hayatta kullanmanın öğrenim hayatınıza etkisi
                neler olabilir?













          3.  Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili deyimlerin yerine cümlenin anlamında bozulma
             yaratmadan, başka hangi kelimeler veya kelime grupları kullanılabilir? Bulduğunuz kelime veya ke-
             lime gruplarıyla cümleleri yeniden kurunuz.

             Züleyha, bu sakin yaz akşamında hayatın müşkül denen saatlerinden birinin gelip çattığını ve cesur
             olmak lazım geldiğini anlamıştı.









             Bu odada, dünyadan alâkasını kesmiş ve kendi içine çekilmiş bir halde durmadan düşünmekle geçirdi-
             ği günler, onda beklenmez değişiklikler yapmıştı.


















          308
                                                                                      Hazırlayan: Hilal ASLAN
   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315