Page 310 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 310
152 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
2. a) Okuduğunuz metinde geçen monden, tecessüs, tereddüt, müşkül, mâni, muvaffakiyet, nitekim ke-
limelerinin anlamları, aşağıdaki tabloda karışık olarak verilmiştir. Bu kelimeleri, tablodaki an-
lamlarının karşısına yazınız.
Kelimelerin Anlamları Kelimeler
Yüksek sosyete yaşamını seven.
Belli etmeden kendini ilgilendirmeyen şeyleri öğrenmeye çalışma.
Kararsızlık, duraksama, ikircik, ikirciklik.
Güç, zor, çetin.
Bir şeyin yapılmasını önleyen şey, engel.
Başarı.
Gerçekten, hakikaten. Sonuç olarak.
b) Yeni kelimeler öğrenmenin ve bunları günlük hayatta kullanmanın öğrenim hayatınıza etkisi
neler olabilir?
3. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili deyimlerin yerine cümlenin anlamında bozulma
yaratmadan, başka hangi kelimeler veya kelime grupları kullanılabilir? Bulduğunuz kelime veya ke-
lime gruplarıyla cümleleri yeniden kurunuz.
Züleyha, bu sakin yaz akşamında hayatın müşkül denen saatlerinden birinin gelip çattığını ve cesur
olmak lazım geldiğini anlamıştı.
Bu odada, dünyadan alâkasını kesmiş ve kendi içine çekilmiş bir halde durmadan düşünmekle geçirdi-
ği günler, onda beklenmez değişiklikler yapmıştı.
308
Hazırlayan: Hilal ASLAN