Page 116 - Biyoloji - 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 116
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü BİYOLOJİ 12 53
2. Yönerge Bir biyoloji öğretmeni bitkilerde solunum ve fotosentez olayı ile ilgili bazı öğrencilerin açıklamala-
rını tablo hâline getirmiştir.
ÖĞRENCİ ÖĞRENCİNİN İFADE ETTİĞİ KAVRAM
A Fotosentez, bitkilerin oksijen alarak besinlerini ürettiği bir sentez olayıdır.
B Bitkiler, geceleri solunum yapar ama fotosentez yapmaz, gündüzleri fotosentez yapar ama solu-
num yapmaz.
C Su, güneş ışığı, suda çözünen madensel tuzlar ve CO bitkinin besinidir.
2
Ç Bitkiler, gündüzleri oksijen alıp karbondioksit vererek solunum yapar.
D Fotosentez ve solunum birbirinin tam zıddı olaylardır.
E Bitkiler fotosentez olayında karbondioksidi oksijene çevirirler.
5. A ve C öğrencilerinin ifade ettiği durum göz önüne alındığında öğrencilerin fotosentez ve solunum
ile ilgili hangi konuları tam olarak öğrenemediği söylenebilir?
6. B ve Ç öğrencilerinin kavram yanılgılarını düzeltmek isteyen biyoloji öğretmeninin öğrencilere na-
sıl bir geri bildirim yapması gerekir?
7. D ve E öğrencilerinin ifadelerini fotosentez ve solunum evrelerini de göz önüne alarak yorumlayınız.
8. Yapılan biyokimyasal hesaplamalarda fotosentez tepkimelerinde 1 molekül glikoz üretmek için 18
ATP’ye ihtiyaç duyulur. Ancak oksijenli solunum tepkimelerinde 1 molekül glikozun parçalanması
ile 32 ATP elde edilir. 1 molekül glikoz üretimi için gerekli olan ATP miktarı ile 1 molekül glikozdan
elde edilen ATP miktarının neden farklı olduğunu güvenilir kaynaklardan araştırınız.
115