Page 180 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 180
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 150
Üçgenlerde Eşlik ve Benzerlik Kazanım: 9.4.2.4. Üçgenlerin benzerliği ile ilgili problemleri çözer.
Alan Becerileri: Akıl yürütme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi SPOR SALONU 20 dk.
Amacı Üçgenlerin benzerliği ile ilgili gerçek hayat problemleri çözebilme. Bireysel
Banu Duygu Elif Filiz
Ayşe
Canan
Bir spor salonunun duvarında sabitlenmiş dikdörtgen şeklindeki I ve II numaralı aynaların köşegenlerinin
kesim noktaları olan K ve L noktaları arasındaki uzaklık 4 + 7 m dir.
• A noktasında bulunan Ayşe, I numaralı; C noktasında bulunan Canan, II numaralı aynaya baktığında B
noktasında bulunan Banu'yu görebilmektedirler.
• Banu K noktasına 4 m, duvara ise 3 m uzaklıktadır.
• Ayşe'nin duvara uzaklığı; Banu'nun duvara uzaklığının 2, Canan'ın duvara uzaklığının 2 katıdır.
3
• B, D, E ve F noktaları doğrusal olup D noktasında Duygu, E noktasında Elif ve F noktasında Filiz bulun-
maktadır.
7 27
• Banu ile Duygu arasındaki uzaklık 2 m, Banu ile Elif arasındaki uzaklık 3 m ve Banu ile Filiz
arasındaki uzaklık 3 m dir.
• Kızların göz hizaları ve aynaların köşegenlerinin kesim noktalarının yerden yükseklikleri birbirine eşit-
tir.
Yukarıdaki şekle ve verilen bilgilere göre aşağıdaki noktalı yerleri doldurunuz.
1. Banu'nun Ayşe'ye olan en kısa uzaklığı ............. metredir.
2. Banu'nun Canan'a olan en kısa uzaklığı ............. metredir.
3. Ayşe, duvara doğru 2 m yürüdükten sonra I numaralı aynaya baktığında ............. görür.
179
Hazırlayan: Mehmet KAYACIER