Page 192 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 192

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                       MATEMATİK 9        160

             Üçgenlerin Yardımcı Elemanları  Kazanım: 9.4.3.1. Üçgenin iç ve dış açıortaylarının özelliklerini elde eder.
             Alan Becerileri: İlişkilendirme  Genel Beceriler: Bilgi okuryazarlığı
             Etkinlik İsmi                        STRATEJİ OYUNU                                 20 dk.
             Amacı      Üçgenin iç ve dış açıortaylarının özelliklerini problem çözmede kullanabilme.  Bireysel

            Üç kişiyle oynanan bir bilgisayar oyununda amaç savaş gemilerini kullanarak bir denizaltıyı imha etmektir. De-
            nizaltıyı imha etmek için oyuncuların savaş gemileriyle aynı anda atış yapması ve atış anında savaş gemilerinin
            köşe kabul edilmesiyle oluşan üçgenin denizaltının radarına teğet olması gerekmektedir. Bu koşul sağlanamadığı
            takdirde oyun başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. Oyunun herhangi bir anındaki durumları gösteren aşağıdaki
            görsellerde verilen daireler denizaltının radar bölgesini göstermektedir.
            Dört arkadaş bir araya gelip yukarıda kuralları belirtilen bilgisayar oyununu oynayacaklardır. Bu arkadaşlar-
            dan birinci oyunda Sinan, Rıknedin ve Canan oyuna başlıyor.








                                           Sinan







                                     Denizaltı



                     Rıknedin                      Canan                  Oyun sırasında Canan tarafın-

                                                                          dan panikle yanda 1. Şekil'de
                                                                          görüldüğü gibi uygun koşullar
                                                                          sağlanmadan atış yapıldığı için
                                                                          denizaltı imha edilemiyor ve oyun
                                   1. Şekil: Birinci oyun                 kaybediliyor.







                                           Sinan (S)




                                                    125 o

                                   Denizaltı
                                     (D)


                                                                          İkinci oyunda Canan yerini Gün-
                                                                          gör'e bırakıyor ve oyun tekrar baş-
                          Rıknedin (R)         Güngör (G)
                                                                          lıyor. Yanda 2. Şekil'de görüldüğü
                                                                          gibi uygun koşullar sağlanıyor
                                                                          ve denizaltı imha edilerek oyun
                                                                          kazanılıyor.
                                   2. Şekil: İkinci oyun

                                                                                                   191
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197