Page 188 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 188
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 156
Üçgenlerin Yardımcı Elemanları Kazanım: 9.4.3.1. Üçgenin iç ve dış açıortaylarının özelliklerini elde eder.
Alan Becerileri: Akıl yürütme, iliş- Genel Beceriler: Bilgi okuryazarlığı- bilim, mühendislik ve matematik okuryazarlığı
kilendirme, iletişim, akıl yürütme
Etkinlik İsmi BAYRAK YARIŞI 10 dk.
Amacı Üçgenin iç ve dış açıortayları ile ilgili özellikleri kavrayabilme. Bireysel
E
F
A
B C D
Yukarıdaki şekilde verilen oyun parkurunda A noktasında bulunan dört yarışmacıdan Berk, Cem ve Demir
sırasıyla B, C ve D noktalarına giderek burada dikili olan bayrakları alacak ve hiç durmadan geldikleri yoldan
A noktasına döneceklerdir. Faruk ise F noktasındaki bayrağı aldıktan sonra BCDAE yolunu takip ederek E
noktasına gidecektir.
• B, A ve E noktaları ile B, C ve D noktaları doğrusaldır.
• 6 BF ' 6@ AC@, AF = AE = 5 AD dur.
3
8
• Berk, dakikada 200 m hızla koşarak B ye gidip bayrağı alarak tekrar aynı hızla A ya döndüğünde 5
dakika geçmiştir.
• C noktasındaki bayrağı alacak olan Cem, dakikada 180 m hızla koşarak 1 dakikada C noktasına ulaş-
3
mıştır.
• Faruk, dakikada 200 m hızla koşarak 4 dakika sonra E noktasına varmıştır.
%
%
%
• Parkurdaki B, C, D ve E noktaları ile oluşan BAC , CAD ve DAE birbirine eş açılardır.
Yukarıdaki şekle ve verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları sırasıyla cevaplayınız.
1. Dakikada 96 m hızla koşabilen Demir'in D noktasındaki bayrağı alarak A noktasına dönmesi kaç
dakika sürmüştür?
2. Yarış bittikten sonra E noktasında bulunan bir görevlinin yürüme hızı saniyede 1 m ve bir bayrağı
dikme süresi 19 saniye olduğuna göre, en az kaç dakika sonra F, B, C ve D noktalarına bayraklar
tekrar dikilmiş olur?
187
Hazırlayan: Mehmet KAYACIER