Page 186 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 186
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 155
Üçgenlerde Eşlik ve Benzerlik Kazanım: 9.4.2.4. Üçgenlerin benzerliği ile ilgili problemleri çözer.
Alan Becerileri: Muhakeme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi ÇAMAŞIR KURUTMA ASKILIĞI 15 dk.
Amacı Üçgenlerin benzerliği ile ilgili günlük hayat problemleri çözebilme. Bireysel
1. Şekil 2. Şekil
1 ve 2. Şekil'deki görseller Ayten Hanım'ın çamaşır kurutma askısını temsil etmektedir. Askıda çamaşır asmak
için kullanılan altı tel CD@ ile eşit uzunlukta ve birbirine paraleldir.
6
Çamaşır kurutma askısında AE , EB , EC ve ED sabit kalmak koşuluyla ayaklar arasındaki açının
değişimine göre tellerin boyu ve AB kısalıp uzamaktadır.
E
6
@
Askıda CD ' 6@ AB@ ve AD +6@ BC = " , olmak üzere
6
EC = ED = 36 3 cm ve
AE = EB = 24 3 cm dir.
Yukarıda verilen şekillere ve bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. 1. Şekil'deki çamaşır kurutma askısı için AB = 48 cm dir. Ayten Hanım, çocuklarının aynı geniş-
likteki atletlerini çamaşır kurutma askısına yan yana astığında bir atlet 12 cm lik yer kaplamaktadır.
Buna göre tüm tellere en fazla kaç atlet asılabilir?
2. Ayten Hanım, çamaşır kurutma askısını 2. Şekil'de gösterildiği gibi ayakları arasındaki açı
%
mAEB = 120c olacak şekilde açmıştır.
_
i
a) 1. Şekil'deki bir telin uzunluğu ile 2. Şekil'deki bir telin uzunluğunu karşılaştırarak uzama ya
da kısalmanın kaç santimetre olacağını bulunuz.
185