Page 194 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 194
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 161
Üçgenlerin Yardımcı Elemanları Kazanım: 9.4.3.2. Üçgenin kenarortaylarının özelliklerini elde eder.
Alan Becerileri: İlişkilendirme Genel Beceriler: İlişkilendirme
Etkinlik İsmi PAYLAŞIYORUZ 20 dk.
Amacı Kenarortayın özelliklerini günlük yaşamda kullanabilme. Bireysel
Mehmet Bey boyutları 1. Şekil'deki gibi verilen tarlasını çocukları Serkan,
Güngör ve Arda arasında paylaştırmak istiyor. Paylaşım yapmak için tar- Arda
laya gidiyorlar. 120 m Güngör
160 m
Mehmet Bey
Serkan
1. Şekil
Arda Serkan
Serkan
Güngör
Mehmet Bey
Güngör Mehmet Bey
Güngör
Arda
Arda
Serkan 2. Şekil 3. Şekil
Mehmet Bey 2. Şekil'de görüldüğü gibi tarlanın köşelerine çocuklarını yerleştirerek onlardan bulundukları nok-
tadan karşılarındaki kenarın orta noktalarına doğru, doğrusal olarak yürümelerini istiyor. Sonra 3. Şekil'de
gösterildiği gibi kendisi çocuklarının yürüme yollarının kesiştiği noktaya geçiyor. Çocuklarına bir köşesi kendi-
sinin olduğu nokta olan bulundukları kenara ait üçgensel bölgenin kendilerine düştüğünü açıklıyor.
Yukarıdaki görsellere ve verilen bilgilere göre aşağıda yer alan soruları cevaplayınız.
1. Mehmet Bey'in tarlasını çocukları arasında paylaştırması aşamasında hangi çocuğu daha çok yürü-
müştür?
2. 2. Şekil'de gösterildiği gibi çocuklar karşı kenara ulaştığında çocuklarla Mehmet Bey arasında kalan
üçgensel bölgelerin alanlarını 3. Şekil'e göre bulunuz.
3. 3. Şekil'e göre paylaşım sonunda çocuklara düşen hisselere bakıldığında hangi çocuğa düşen tarlanın
çevresi en büyüktür?
193
Hazırlayan: Sinan ACAR