Page 194 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 194

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                       MATEMATİK 9         161

             Üçgenlerin Yardımcı Elemanları  Kazanım: 9.4.3.2. Üçgenin kenarortaylarının özelliklerini elde eder.
             Alan Becerileri: İlişkilendirme  Genel Beceriler: İlişkilendirme
             Etkinlik İsmi                         PAYLAŞIYORUZ                                 20 dk.
             Amacı      Kenarortayın özelliklerini günlük yaşamda kullanabilme.                 Bireysel

            Mehmet Bey boyutları 1. Şekil'deki gibi verilen tarlasını çocukları Serkan,
            Güngör ve Arda arasında paylaştırmak istiyor. Paylaşım yapmak için tar-  Arda
            laya gidiyorlar.                                                           120 m    Güngör




                                                                         160 m




                                                                                    Mehmet Bey



                                                                  Serkan
                                                                                  1. Şekil

                          Arda          Serkan
                                                                                          Serkan
                                                    Güngör
                               Mehmet Bey
                                                                     Güngör     Mehmet Bey
                      Güngör





                                       Arda
                                                                                     Arda





                   Serkan            2. Şekil                                       3. Şekil

            Mehmet Bey 2. Şekil'de görüldüğü gibi tarlanın köşelerine çocuklarını yerleştirerek onlardan bulundukları nok-
            tadan karşılarındaki kenarın orta noktalarına doğru, doğrusal olarak yürümelerini istiyor. Sonra 3. Şekil'de
            gösterildiği gibi kendisi çocuklarının yürüme yollarının kesiştiği noktaya geçiyor. Çocuklarına bir köşesi kendi-
            sinin olduğu nokta olan bulundukları kenara ait üçgensel bölgenin kendilerine düştüğünü açıklıyor.
            Yukarıdaki görsellere ve verilen bilgilere göre aşağıda yer alan soruları cevaplayınız.

             1.  Mehmet Bey'in tarlasını çocukları arasında paylaştırması aşamasında hangi çocuğu daha çok yürü-
                müştür?


             2.  2. Şekil'de gösterildiği gibi çocuklar karşı kenara ulaştığında çocuklarla Mehmet Bey arasında kalan
                üçgensel bölgelerin alanlarını 3. Şekil'e göre bulunuz.



             3.  3. Şekil'e göre paylaşım sonunda çocuklara düşen hisselere bakıldığında hangi çocuğa düşen tarlanın
                çevresi en büyüktür?




                                                                                                   193
            Hazırlayan: Sinan ACAR
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199