Page 7 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 7
2 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Önermeler ve Bileşik Önermeler Kazanım: 9.1.1.1. Önermeyi, önermenin doğruluk değerini, iki önermenin denkliğini ve önermenin değilini açıklar.
Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Eleştirel düşünme
Etkinlik İsmi SINAV ANALİZİ 20 dk.
Amacı Hangi ifadenin önerme belirttiğini anlayabilme, önermenin doğruluk değerini bulabilme, önermenin değilini Bireysel
alabilme, doğruluk değerleri verilen önermeyi yorumlayabilme.
Handan Öğretmen, 5 öğrenciden oluşan bir çalışma grubuna 10 soruluk bir test uygulamış ve bu sınavda her bir
öğrenci tüm sorulara cevap vermiştir. Bu testi uyguladıktan sonra öğrencilerin sorulara verdiği cevaplara göre
doğru cevaplanan soruya D, yanlış cevaplanan soruya da Y harflerini yazarak aşağıdaki 1. Tablo'yu oluştur-
muştur:
1. Tablo
Sorular
Öğrenci Adı 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Arda D D Y D Y Y D D D Y
Buse D Y Y D D Y D D D D
Ceyda D D D D D Y D D D Y
Derin D Y D D D D D D D D
Ela D Y D D Y D D D Y D
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. 1. Tablo'daki bilgilere göre hazırlanan 4 farklı ifadenin yer aldığı 2. Tablo aşağıda verilmiştir.
Bu ifadelerden önerme olanların sağındaki kutuya işaretini koyunuz.
2. Tablo
p: “Arda, sınavda en az yanlış yapan öğrencidir.”
q: “Ceyda'nın sınavı güzel geçmiştir.”
r: “Derin, grubun en çok doğru yapan öğrencisidir.”
s: “Sınav soruları zordur.”
2. 1. Tablo'daki bilgilere göre hazırlanan k, l, m ve n önermeleri, 3. Tablo'da belirtilmiştir.
Bu önermelerin doğruluk değerlerini yanlarındaki kutuya yazınız.
3. Tablo
Önerme Doğruluk değeri
k: “1. soruyu yanlış yapan öğrenci yoktur.”
l: “8. soruyu bütün öğrenciler doğru yapmıştır.”
m: “3 yanlışı olan üç öğrenci vardır.”
n: “2. soruyu yanlış yapan üç öğrenci vardır.”
3. Bu sınava Faruk adlı bir öğrenci de sonradan katılmış ve tüm soruları cevaplamıştır. Faruk'un doğru
veya yanlış cevapladığı sorular da 1. Tablo'ya eklendikten sonra bu altı öğrenci için 3. Tablo'da veri-
len k, l, m ve n önermelerinin hepsinin doğruluk değerlerinin değiştiği görülmüştür. Buna göre Fa-
ruk'un cevapladığı sorulardan doğru olanlara D, yanlış olanlara Y yazarak 4. Tablo'yu doldurunuz.
4. Tablo
Sorular
Öğrenci Adı 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Faruk
6
Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR