Page 7 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 7

2          MATEMATİK 9                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü


          Önermeler ve Bileşik Önermeler  Kazanım: 9.1.1.1. Önermeyi, önermenin doğruluk değerini, iki önermenin denkliğini ve önermenin değilini açıklar.
          Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme  Genel Beceriler: Eleştirel düşünme
          Etkinlik İsmi                         SINAV ANALİZİ                                 20 dk.
          Amacı      Hangi ifadenin önerme belirttiğini anlayabilme, önermenin doğruluk değerini bulabilme, önermenin değilini   Bireysel
                     alabilme, doğruluk değerleri verilen önermeyi yorumlayabilme.
         Handan Öğretmen, 5 öğrenciden oluşan bir çalışma grubuna 10 soruluk bir test uygulamış ve bu sınavda her bir
         öğrenci tüm sorulara cevap vermiştir. Bu testi uyguladıktan sonra öğrencilerin sorulara verdiği cevaplara göre
         doğru cevaplanan soruya D, yanlış cevaplanan soruya da Y harflerini yazarak aşağıdaki 1. Tablo'yu oluştur-
         muştur:

          1. Tablo
                                        Sorular
            Öğrenci Adı   1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
          Arda            D D Y D Y         Y D D       D   Y
          Buse            D Y    Y D D Y D D            D   D
          Ceyda           D D D D D Y D D               D   Y
          Derin           D Y D D D D D D               D   D
          Ela             D Y D D Y D D D               Y   D


          Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
          1.  1. Tablo'daki bilgilere göre hazırlanan 4 farklı ifadenin yer aldığı 2. Tablo aşağıda verilmiştir.
             Bu ifadelerden önerme olanların sağındaki kutuya   işaretini koyunuz.
             2. Tablo
              p: “Arda, sınavda en az yanlış yapan öğrencidir.”
              q: “Ceyda'nın sınavı güzel geçmiştir.”
              r: “Derin, grubun en çok doğru yapan öğrencisidir.”
              s: “Sınav soruları zordur.”



          2.  1. Tablo'daki bilgilere göre hazırlanan k, l, m ve n önermeleri, 3. Tablo'da belirtilmiştir.
             Bu önermelerin doğruluk değerlerini yanlarındaki kutuya yazınız.

             3. Tablo
                               Önerme                      Doğruluk değeri
              k: “1. soruyu yanlış yapan öğrenci yoktur.”
              l: “8. soruyu bütün öğrenciler doğru yapmıştır.”
              m: “3 yanlışı olan üç öğrenci vardır.”
              n: “2. soruyu yanlış yapan üç öğrenci vardır.”



           3.  Bu sınava Faruk adlı bir öğrenci de sonradan katılmış ve tüm soruları cevaplamıştır. Faruk'un doğru
             veya yanlış cevapladığı sorular da 1. Tablo'ya eklendikten sonra bu altı öğrenci için 3. Tablo'da veri-
             len k, l, m ve n önermelerinin hepsinin doğruluk değerlerinin değiştiği görülmüştür. Buna göre Fa-
             ruk'un cevapladığı sorulardan doğru olanlara D, yanlış olanlara Y yazarak 4. Tablo'yu doldurunuz.

             4. Tablo
                                          Sorular
              Öğrenci Adı              1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.        10.
              Faruk



          6
                                                                                 Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12