Page 10 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 10
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 5
Önermeler ve Bileşik Önermeler Kazanım: 9.1.1.1. Önermeyi, önermenin doğruluk değerini, iki önermenin denkliğini ve önermenin değilini
açıklar.
Alan Becerileri: Karar verme Genel Beceriler: İlişkilendirme
Etkinlik İsmi AĞACIN YÜKSEKLİĞİ 10 dk.
Amacı Önermeyi, önermenin doğruluk değerini, iki önermenin denkliğini ve önermenin değilini açıklayabilme. Bireysel
Yanda demir metaller kullanılarak yapılan bir ağacın görseli yer almak-
tadır. Ağacın gövdesi (GZ) ve GM dalı zemine diktir.
%
mGMD = 150c
_
i
%
m DC = 0 6 c
M i
_
6 öğrencinin bu ağaç ile ilgili diyaloğu aşağıdaki gibidir:
Fatma: “HGK açısı 90 derecedir.”
Ahmet: “C ve D noktaları arası 2 metredir.”
Mehmet: “Zeminden A noktasına kadar kullanılan metallerin toplam
uzunluğu 9 metredir.”
Yusuf: “Arkadaşlar, ağacın uzunluğu kaç metredir?”
Ezgi: “Bu ağaç çok uzundur.”
Mert: “Ağacın uzunluğu 11 metreden azdır.”
Zemin
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Öğrencilerin kurduğu cümlelerin önerme olup olmadığını 1. Tablo'daki uygun yerlere yazınız.
1. Tablo
Öğrenciler Önerme (Evet/Hayır)
Fatma
Ahmet
Mehmet
Yusuf
Ezgi
Mert
2. Verilen bilgilerden yararlanarak p, q, r ve s olarak adlandırdığınız dört önerme yazınız. Yazdığınız
önermelerin doğruluk değerlerini ve değillerini 2. Tablo'daki uygun yerlere yazınız.
2. Tablo
Doğruluk
Önerme Değili
Değeri
p: pl :
q: ql :
r: : rl
s: : sl
3. 2. Tablo'daki önermelere göre aşağıda verilen ifadelerin karşısına ifadeler doğru ise D, yanlış ise Y
yazınız.
p / q .......
p / rl .......
q / r .......
l
p / s .......
9
Hazırlayan: Sultan YILDIRIM