Page 9 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 9

4         MATEMATİK 9                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü


           Önermeler ve Bileşik Önermeler  Kazanım: 9.1.1.1. Önermeyi, önermenin doğruluk değerini, iki önermenin denkliğini ve önermenin değilini
                                   açıklar.
          Alan Becerileri: Muhakeme, eleştirel düşünme  Genel Beceriler: Karar verme
          Etkinlik İsmi                       PASTAYI PAYLAŞALIM                              15 dk.
          Amacı      Önermenin doğruluk değerini bulabilme.                                   Bireysel

          Ada, Burak ve Can adlı üç arkadaş, aralarında para toplayarak aldık-
          ları pastayı şekildeki gibi üç eşit dilime ayırırlar. Daha sonra yanlarına
          Doruk gelir ve o da pasta yemek istediğini söyler.
          Doruk ile pastalarını paylaşmak isteyen üç arkadaş iki farklı fikir ileri
          sürerler:

          I. Herkes kendi payına düşen pastayı üç eşit dilime ayırsın ve bu dilimle-
           rin birini Doruk'a versin.

          II. Herkes kendi payına düşen pastayı dört eşit dilime ayırsın ve bu
            dilimlerin birini Doruk'a versin.
          Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.



          1.  I. ve II. fikirlerin her birinde herkese kaç dilim pasta düştüğünü aşağıdaki tabloya yazınız.


                             I. Durum       II. Durum
              Ada
              Burak

              Can

              Doruk




          2. Aşağıda verilen p, q, r ve s önermelerinin doğruluk değerlerini yukarıda verilen iki durum için de
             inceleyip aşağıdaki tabloya yazınız.
             p: “Dört arkadaşın her birine düşen dilim sayısı eşittir.”

             q: “Doruk en fazla pasta dilimine sahip olan kişidir.”
             r: “Ada'ya iki dilim pasta düşmemiştir.”

             s: “Burak'a düşen dilim sayısı Can'a düşen dilim sayısından az değildir.”

                                 Doğruluk Değeri
               Önerme        I. Durum       II. Durum
                   p

                   q
                   r

                   s








          8
                                                                                 Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14