Page 9 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 9
4 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Önermeler ve Bileşik Önermeler Kazanım: 9.1.1.1. Önermeyi, önermenin doğruluk değerini, iki önermenin denkliğini ve önermenin değilini
açıklar.
Alan Becerileri: Muhakeme, eleştirel düşünme Genel Beceriler: Karar verme
Etkinlik İsmi PASTAYI PAYLAŞALIM 15 dk.
Amacı Önermenin doğruluk değerini bulabilme. Bireysel
Ada, Burak ve Can adlı üç arkadaş, aralarında para toplayarak aldık-
ları pastayı şekildeki gibi üç eşit dilime ayırırlar. Daha sonra yanlarına
Doruk gelir ve o da pasta yemek istediğini söyler.
Doruk ile pastalarını paylaşmak isteyen üç arkadaş iki farklı fikir ileri
sürerler:
I. Herkes kendi payına düşen pastayı üç eşit dilime ayırsın ve bu dilimle-
rin birini Doruk'a versin.
II. Herkes kendi payına düşen pastayı dört eşit dilime ayırsın ve bu
dilimlerin birini Doruk'a versin.
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. I. ve II. fikirlerin her birinde herkese kaç dilim pasta düştüğünü aşağıdaki tabloya yazınız.
I. Durum II. Durum
Ada
Burak
Can
Doruk
2. Aşağıda verilen p, q, r ve s önermelerinin doğruluk değerlerini yukarıda verilen iki durum için de
inceleyip aşağıdaki tabloya yazınız.
p: “Dört arkadaşın her birine düşen dilim sayısı eşittir.”
q: “Doruk en fazla pasta dilimine sahip olan kişidir.”
r: “Ada'ya iki dilim pasta düşmemiştir.”
s: “Burak'a düşen dilim sayısı Can'a düşen dilim sayısından az değildir.”
Doğruluk Değeri
Önerme I. Durum II. Durum
p
q
r
s
8
Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR