Page 316 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 316
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 161
7.ÜNİTE > Biyografi-Otobiyografi Kazanım: A.4.6. Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi GÖRSEL BİR DÜNYANIN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ 25 dk.
Amacı Bir metinde görsel unsurların kullanımının içeriğe katkılarını ifade edebilmek. Görsel unsurların bir metnin Bireysel
oluşmasına etkilerini tespit edebilmek. Bir metnin anlamına katkıda bulunabilecek görselleri belirleyebilmek.
1. Yönerge Aşağıda verilen metni okuyunuz. 1. soruyu bu metni göz önünde bulundurarak cevaplayınız.
(Alıntı metnin aslına sadık kalınmıştır.)
Azra Erhat…
Anadolu bir kır bahçesiyse, o bir yabani menekşeydi…
Anadolu bir şenlikse, o bu şenliğin geliniydi…
Yüreği ve aklı Anadolu tutkusuyla, Anadolu kültürüyle yanıp tutuşan Azra Erhat, arkadaşımdı.
Yaşamı boyunca Anadolu tutkusunu yaymaya çalıştı. Bu topraklardaki kültür mirasına sahip
çıktı, onu hepimizin kıldı.
O, Anadolu’nun “Mavi” geliniydi.
Sorumluluğunun bilincinde bir aydındı.
Karınca çalışkanlığındaydı. Kuyumcu titizliğiyle çalışırdı.
Bütün bu çalışmalarında ve yaşamda Azra Erhat, insanı “insan” yapan değerleri bulup ortaya
çıkardı, bu değerleri yüceltti, çevresine ve okurlarına bu değerleri yaydı.
Onu önce kitaplarından tanımıştım. Mavi Anadolu ve Mavi Yolculuk… Hele hele Mitoloji Söz-
lüğü…
İlk karşılaşmamız bir resim galerisindeydi. Tanıştırdıklarında şöyle bir “tarttı” beni… Öyle
kimselere hemen güvenmezdi... Henüz arkadaş olacağımızı bilmiyorduk… Ben onun kültür biriki-
mine hayrandım…
(…)
Zeynep Oral, O Güzel İnsanlar, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul, 2007.
1. Okuduğunuz metinde bahsedilen sanatçıyı bir görselin içine yerleştirmek isteseniz aşağıdaki gör-
sellerden hangisini ya da hangilerini seçerdiniz? Niçin?
1. Bodrum, Marina 2. Karabük, Safranbolu evleri 3. Adıyaman, Nemrut Harabeleri 4. Fethiye, Ölüdeniz
315