Page 5 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 5
TÜRK DİLİ VE
9.SINIF
EDEBİYATI
ETKİNLİK LİSTESİ
Tabiat Dile Gelse Bu Veysel’in Anlayışlara Göre Değişen Bakış
170 A.4.9 333 215 A.4.11. 421
Dilidir Açısı
171 A.4.10 Sanata ve Bilime Katkı Sunanlar 335 216 A.4.12. Yorumum 423
172 A.4.10 Anadolu’yu Tanıtan Bir Yazar 337 217 A.4.12. Mektuptan Çıkarımlar 425
Edebiyatsız Edebiyat Yapan 218 A.4.13. Metin ve Yazar İlişkisi 427
173 A.4.10 339
Hikâyeci 219 A.4.13. Nasıl Bir Yazar? 429
174 A.4.11 Sinemayla Yaşayan Attilâ İlhan 341 220 A.4.14. Kimler Ne Yazmış? 431
175 A.4.11 Geçmişe Işık Tutan Bir Yazar 343 221 A.4.14. Türü ve Temsilcilerini Tanıyalım 433
176 A.4.11 Bu Toprakların Sözcüsü Bir Şair 345 222 A.4.15. Fiillerin İşlevlerini Belirliyorum 435
177 A.4.12 Peyami Safa’nın Ruh Yansımaları 347 223 A.4.15. Yazım ve Noktalamaya Dikkat 437
178 A.4.12 Ressam Şair 349 224 A.4.15. Dil Bilgisi Çalışması 439
179 A.4.12 Bir Babanın Hissettirdikleri 351 9. ÜNİTE
180 A.4.13 Üstü Cemal Süreya’da Kaldı 353
181 A.4.13 Kelimelere Hükmeden Şair 355 Etkinlik Kazanım Etkinlik İsmi Sayfa
No.
No.
No
182 A.4.13 Küçük Duyarlılıkların Sözcüsü 357
183 A.4.14 Hayat Çizgimiz 359 225 A.4.1. Kelime ve Kelime 441
Gruplarını Anlamlandırma
184 A.4.14 Aruz Üstadı Mehmet Âkif 361 226 A.4.2. Metin ve Dönem 443
185 A.4.14 Nice Yaşamların Peşinde 363 227 A.4.2. Ruznamelerden Bloglara 445
186 A.4.15 Yaşar Kemal’le Dil Bilgisi Çalışması 365 228 A.4.3. Konum Ne? 447
Fiilde Yapı, Yazım ve Noktalama
187 A.4.15 367 Günlük ve Bloglarda Konu,
Çalışması 229 A.4.3. Amaç ve Hedef Kitle 449
188 A.4.15 Fiiller, Yazım ve Noktalama 369
230 A.4.3. Neden Günlük? 451
8. ÜNİTE 231 A.4.4. Günlüğün Asıl Anlattığı Ne? 453
Etkinlik Kazanım Etkinlik İsmi Sayfa 232 A.4.4. Günlük ve Blogda Ana Fikir, 455
No. No. No Yardımcı Fikir
189 A.4.1. Anlam Zenginliği 371 233 A.4.4. Düşünüyorum, O Hâlde Varım 457
190 A.4.1. Sözcük-Bağlam İlişkisi 373 234 A.4.5. Anlatımı Biçimlendir, 459
Mektup Türünün Tarihsel Düşünceyi Geliştir
191 A.4.2. 375 235 A.4.6. Blogda Görsel Kullanıyorum 461
Gelişimini Fark Ediyoruz
192 A.4.2. Mektubun Dönemle İlişkisi 377 236 A.4.6. Metin-Görsel İlişkisi 463
Bilgilendirici Metnin 237 A.4.7. Metinde Üslup Özellikleri 465
193 A.4.3. 379
İletisini Çözümlüyorum 238 A.4.7. Üsluptan Teşhis 467
194 A.4.3. Kime Yazmış? 381 239 A.4.8. Metinde Değerler, Tarih ve Mitoloji 469
195 A.4.3. Mektubun Özellikleri 383 240 A.4.9. Bilgi ve Yorum 471
196 A.4.4. Metni Anlama 385 241 A.4.10. Takındığım Tavır 473
197 A.4.4. Mektupta Ana Düşünce 387 242 A.4.10. Yazar ve Bakış Açısı 475
198 A.4.4. Metni Bütünüyle Kavrama 388 243 A.4.11. Metin ve Gelenek 477
199 A.4.5. Mektupta Anlatım 389 Metinde Fikrî, Felsefi veya Siyasi
200 A.4.5. Mektubun İletisi 391 244 A.4.11. Akım, Gelenek veya Anlayışların 479
Yansımaları
201 A.4.5. Metnin Verdiği Mesajı Kavrama 393 245 A.4.12. Kendim Yorumluyorum 481
202 A.4.5. Mektupta İfade Yolları 395 246 A.4.12. Metni Yorumlama 483
203 A.4.6. Anlatımın Renkleri 397
204 A.4.6. Metin ve Görselin Uyumu 399 247 A.4.13. Metin ve Yazar 485
Günlük Türünün Önemli Yazar ve
205 A.4.7. Benim Üslubum 401 248 A.4.14. Eserleri 487
206 A.4.8. Ulusaldan Evrensele 403 Türk Edebiyatında Günlük
207 A.4.8. Mektupta Değerlerimiz 405 249 A.4.14. Türünün Önemli Temsilcileri 489
208 A.4.8. Evrensel ve Manevi Değerler 407 250 A.4.15. Dil Bilgisi Çalışması 491
209 A.4.9. Anlatımda Nesnellik, Öznellik 409
210 A.4.9. Mektup Bir Belgedir 411 Cevap Anahtarları 493
211 A.4.9. Metni Yorumluyorum 413 Kaynakça 542
212 A.4.10. Anlatıcının Tavrı 415 Görsel Kaynakça 548
213 A.4.10. Yazarın Gözünden 417
214 A.4.11. Mektupta Millî Değerler 419 Genel Ağ Kaynakçası 549
4