Page 47 - Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi | 3.Ünite
P. 47

Devrim Arabasını Anlatıyorlar...



                      Rifat Serdaroğlu
                      “Basın olayı bu kadar olumsuz işlemeseydi çok daha farklı sonuçlar alınabilirdi. O günlerde
                   gazetelerde bir de fotoğraf yayımlanmıştı. İngiltere Kraliçesi’nin limuzini yolda kalmış. Lordlar ar-
                   kadan itiyorlar. Ortalık da birbirine girmiyor. Bu olay normal bir şeydir yani limuzin kalitesinde bir
                   araba da yolda kalabilirdi, denenmemiş bir Devrim de. Üstelik benzin bittiği için değil, bir başka
                   arızadan da yolda kalabilirdi. Sorun bu değil ki...”


                      Mustafa Seyrek
                      “Bu bir meydan okumaydı. Toplu iğnenin bile ithal edildiği bir ülkede bir meydan okumaydı.
                   Devrim projesi başarıya ulaşmış ve kendini kanıtlamıştır. Engellenmesiyle ilgili ayrıntılara girmek
                   istemiyorum. Ama şunu vurgulamak istiyorum. Biz, bu ülkenin yetişmiş elemanlarının, bu ülkenin
                   servetler harcayarak yetiştirdiği mühendislerinin en zorlu teknik sorunların üstesinden gelebile-
                   ceğini kanıtladık. Bunun onuru bize yeter.”





                  Otomotiv endüstrisi, başta otomobil grubu olmak üzere ana sanayi ve tedarik sanayisiyle beraber
               modern ekonomilerin başat sektörlerindendir. Otomotiv sektörünün gelişmesi imalat, pazarlama, ser-
               vis, akaryakıt, finans ve sigorta sektörleri ile ekonominin bütünü üzerinde önemli katkı yapmaktadır.
               Teknoloji kapasitesinin geliştirilmesine önemli katkı sağlayacak yerli otomotiv sektörünün geliştirilmesi,
               daha yüksek teknolojili sektörlere geçişte önemli bir katkı sağlamaktadır. Dünyada ve Türkiye’de araç
               sahipliğinin giderek artması ve bu sektörün önemli bir dış ticaret hacmi yaratması, otomotiv sanayisini
               ulusal ekonomi yönetiminde stratejik bir konuma getirmiştir. Ulusal düzeyde otomotiv ve otomobil ihtiya-
               cını kendi kendine karşılayamayan ülkelerin dışa bağımlı hâle gelmesi ve bu kalemde dış ticaret açığı
               vermesi kaçınılmazdır. Bu nedenle otomotiv endüstrisinde yerli üretim önemli bir ulusal hedeftir. 2013’te
               Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı öncülüğünde yerli teknolojili tam üretim otomobil yapımı çalışmaları
               başlatılmıştır. 2015 yılında tanıtımları yapılan yerli teknolojili otomobilin, 2020’lerin başlarında yollarda
               olması planlanmaktadır (Görsel 3.48).






























                                  Görsel 3.48: Seri üretimine geçilmesi planlanan yerli otomobilin prototipleri



                                                           139
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51