Page 6 - Felsefe 11 | Çalışma Defteri-3
P. 6
Eşleştirme
Kutucukların içindeki açıklamaları sayfanın sağ tarafında yer alan kavram, kelime grubu ya da
filozoflarla eşleştirip uygun olan harfleri kutucukların yanındaki yuvarlağın içine yazınız.
MS 2-15. yüzyıl felsefesinin sonunda Hristiyan felsefesi için
1 kullanılan terimdir. Terimin anlamı “okul felsefesi”dir. Hristiyan Teoloji A
inancının öğretilerini akılla anlaşılır kılma çabasının sonucudur.
“Ne olursan ol yine gel.” sözüyle dil, din, ırk ayrımı yapmadan
2 hoşgörülü olmak gerektiğini ifade eden tasavvuf düşünürüdür. Tasavvuf B
İbn Rüşd etkisinde kalan bazı Latin filozofların ortaya koydukları
3 bir düşünce hareketidir. Bu etki gerek İbn Rüşd’ün Aristoteles’in Skolastik Düşünce C
yapıtları üzerine yaptığı yorumlar aracılığıyla, gerekse bizzat
Aristoteles’in kendi yapıtları aracılığıyla ortaya çıkmıştır.
Yunanca theos, yani “Tanrı” ve logos, yani “bilim” kavramlarının
4 birleşiminden oluşur. Tanrıbilim ya da ilahiyat olarak adlandırılır. Hümanizm Ç
“Din” olgusunu inceleyen ve ele alan bir disiplindir.
Organon ve Metafizik adlı eserleri, İslam felsefesinden yapılan
5 çevirilerle 15-17. yüzyıl felsefesini etkilemiş olan MÖ 6-MS 2. yüzyıl Yûnus Emre D
filozofudur.
Makâlât adlı bir eseri vardır. Sevgi, eşitlik, Tanrı, din, paylaşım,
6 hoşgörü, bilim, eğitim gibi kavramlarda günümüze taşınan Mevlânâ E
görüşleri ile tanınır. “Yolumuz, ilim, irfan ve insanlık sevgisi üzerine
kurulmuştur.” diyen tasavvuf düşünürüdür.
İnancın Tanrı’yı, aklınsa Tanrı’nın yarattıklarını bilmekle ilgili
7 olduğu düşüncesi, 15-17. yüzyıl felsefesine kaynaklık eden MS 2- Hacı Bektâş Velî F
MS 15. yüzyıl filozofudur.
Tanrı'nın niteliğini ve evrenin meydana gelişini varlığın birliği ile
8 açıklayan, dinî ve felsefi nitelikteki Anadolu Türk-İslam kültürüne Platon G
ait bir akımdır.
“Sevelim sevilelim, dünya kimseye kalmaz.” dizelerindeki gibi
9 konusu aşk ve sevgi olan birçok şiiri vardır. Hoşgörülü olmak, gönül Aristoteles H
kırmamak, hiçbir canlıyı incitmemek gibi konular üzerinde duran
tasavvuf düşünürüdür. “Âşık” olarak bilinir.
İnsancılık. İnsanın yaratıcı güçlerinin geliştirilmesini, onu özgür
10 kılmayı ve her bakımdan yükseltip ilerletmeyi dile getiren, insanın İbn Rüşdcülük I
merkeze alındığı ve aklın öne çıkarıldığı bir bakış açısıdır.
İslam felsefesi üzerinden yapılan çevirilerle 15-17. yüzyıl felsefesini
11 etkileyen filozoftur. Öğrencisi Aristoteles ve kendisi adına Aquinalı Thomas İ
akademiler kurulan MÖ 6-MS 2. yüzyıl filozofudur.
ORTAÖĞRETİM 6 FELSEFE-11
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ