Page 21 - Kimya 10 | Çalışma Defteri -8
P. 21

Beceri Temelli - III






           B)   Türkiye, döngüsel ekonomi uygulaması olan “Sıfır Atık Projesi” verilerine göre, atıkları geri dönüştürme
                     oranına bakıldığında neden Avrupa ülkelerinden geride kalmış olabilir?

           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................




           C)    Pek çok Avrupa ülkesinde her evin kendi deposu bulunur ve hane halkları oluşturdukları çöp miktarına göre
                 çöp vergisi öderler. Kaynağında ayrıştırmayı ve atık miktarını azaltmayı en iyi başaran vatandaşlar düşük
                        miktarda, atık miktarını azaltmak için çaba göstermeyen hane halkları ise daha yüksek miktarda vergi öderler.
               Ülkemiz de polimer, kağıt, metal, cam gibi malzemelerin geri dönüşüm yoluyla ülke ekonomisine katkı
              sağlayabilmesi için çözüm yolları nelerdir? Bulduğunuz bu çözüm yollarını arkadaşlarınız ile paylaşıp,
                   işlevselliklerini tartışınız.

           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................



           Ç)   Okulunuzda ayrıştırılan kağıt, metal, cam ve polimer atıkların hangi aşamalardan geçiyor? Ekonomik olarak
                   elde edilen kazançları da düşünerek bir infografik hazırlayınız.

           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................

           ...............................................................................................................................................................................................................
           ...............................................................................................................................................................................................................

                                                 MATEMATİK-11
                                            ORTAÖĞRETİM    21 KİMYA-10
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26