Page 18 - Coğrafya 12 | 2.Ünite
P. 18

Sanayisi, turizm potansiyeli ve limanıyla ülkemizin üçüncü büyük şehri olan İzmir ve güzergâhındaki Ma-
               nisa, Uşak ve Afyonkarahisar’dan Ankara’ya kısa sürede ulaşmak için başlatılan Ankara-İzmir Yüksek
               Hızlı Tren Projesi’nin yapımı devam etmektedir. Proje tamamlandığında İzmir-Ankara arasındaki seyahat
               süresi 14 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecektir.

               Küçük Asya ile İpek Yolu güzergâhındaki Asya ülkelerini birleştiren demir yolu koridorunun önemli aks-
               larından biri olan Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattının yapımı devam etmektedir. Bu hattın Sivas-Er-
               zincan, Erzincan-Erzurum-Kars hızlı tren hatlarıyla Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattına entegre edilmesi
               planlanmaktadır (Harita 3.2).


























                                                                                         0    100 200
                                                                                                         Km

                      Cumhuriyet öncesi demir yolu ağı 4.136 km           2004-2016 arası 1.805 km
                      Cumhuriyetin ilk yılları (1923-1950) 3.764 km       İnşası devam eden 4.053 km
                      1951’den 2003 sonuna kadar 945 km

               Harita 3.2: 1856’dan 2016’ya Türkiye’de demir yolları



               Demir  yolu  ağları,  şehirler  arası
               ulaşımda önemli olduğu kadar bü-
               yük kentlerin şehir içi ulaşımında
               da  trafik  sorunlarının  çözümüne
               katkı  sunar.  Örneğin  İstanbul’un
               ulaşım sorunlarına uzun süreli çö-
               zümler  getirilmesi,  Asya-Avrupa
               kıtalarının  deniz  altından  kesinti-
               siz bir demir yolu sistemi ile bir-
               birine  bağlanması,  tarihî  yarıma-
               dadaki  araç  sayısının  azaltılarak
               tarihî ve kültürel çevrenin korun-
               masına katkı sağlanması amacıyla
               Marmaray  Projesi  hayata  geçiril-
               miştir (Görsel 3.15).
                                                                  Görsel 3.15: Marmaray İstanbul Boğazı geçişi








         106
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23