Page 217 - Defterim - Felsefe 10
P. 217

Ölümden Sonra Yaşam var mıdır?
          Hayatın kaçınılmaz gerçeği olarak ölüm, ruhun ölümsüzlüğü, ölümden sonraki hayatın varlığı vb. konular
          din felsefesinin tartışma alanı içindedir. Özellikle ruhun ölümsüzlüğü ile ölümden sonraki hayatın varlığı,
          ruh beden ilişkisi temelinde ele alınmıştır. Platon, ruhun ezelî ve ebedî olduğunu ileri sürerken Aristoteles
          ruhun bedenle birlikte yok olacağını savunmuştur.
          Ölüm düşüncesi insanın bu dünyadaki davranışlarını da belirler ve yönlendirir. Çünkü “Hayata geliş amacım
          nedir?”, “Bu dünyada nasıl yaşamalıyım?”, “Anlamlı bir hayatım olması için neler yapmalıyım?” gibi sorular
          insan yaşamını yönlendirici niteliktedir. Dinler, bu dünyada yapılan iyi ve kötü işlerin hesabının verilip ödül
          veya ceza olarak karşılığının alınacağı öteki dünyanın varlığına inanmaya çağrı yapar. Ölümden sonraki
          hayatın  varlığını  ahlakın  gerekçesi  olarak  sunarlar.  Davranışların  karşılığının  alınacağına  inanan  insan,
          hayatını bu bilince göre yaşayıp yönlendirecektir.
          Nietzsche ve Sartre gibi bazı filozoflar ise ruhun ve ölümden sonra yaşamın olmadığını savunurlar.

            11.  Etkinlik: Aşağıdaki soruyu okuyunuz ve çözümünü kutucuğa yazınız.


          Sıra Sizde  “Ölüm gelecek diye acı çekmek en büyük aptallıktır. Ölüm varken biz yokuz; biz varken ölüm yok, onunla
                     hiçbir zaman karşılaşmayacağız ki...” diyen Epiküros aşağıdakilerden hangisini anlatmak istemektedir?
                     A) Ölümün elbet bir gün geleceğini
                     B) Ölüm korkusuna kapılmanın saçma olduğunu
                     C) Ölümün yeni bir hayata başlangıç olduğunu
                     D) Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşamak gerektiğini
                     E) Ölüm diye bir şeyin olmadığını



          Çözüm      ...............................................................................................................................................................................................


                     ...............................................................................................................................................................................................
                     ...............................................................................................................................................................................................
                     ...............................................................................................................................................................................................

                                                                                                         CEVAP: .....




































                                                                                                                        215
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222