Page 66 - Ekonomi (Tüm Kitap)
P. 66

B) ARZ


                  Arz,  mal  ve  hizmetlerin  belirli  bir

            fiyat karşılığında müşteriye sunulmasıdır.
            Belirli  bir  piyasada,  belirli  bir  zamanda,
            belirli bir fiyattan satılmak istenilen mik-
            tar  arz  miktarıdır.  İşletmeler,  yükselen

            fiyatlardan  yararlanmak  için  arz  ettikleri
            miktarı artırmaya çalışırken fiyatların düş-
            mesi durumunda arz miktarını azaltır.
                  Arzın oluşabilmesi için;

                1. Belirli bir piyasa,
                2. Belirli bir zaman,                  Görsel 2.3: Üreticiler ürünlerini yüksek fiyattan satmak ister.
                3. Belirli bir fiyat olmalıdır.




                                               Arza Etki Eden Faktörler




             1. Malın Piyasa Fiyatı: Fiyatı artan malın arzı yükselir. Fiyatı azalan malın arzı düşer.





             2. Malın Maliyet Şartları: Malı temin etmek veya üretmek için yapılan masraflar fazla ise arz
               azalır. Masraflar düşük ise arz artar.




             3. Üretimde Kullanılan Teknoloji: Mal üretimi, yeni teknoloji ile verimli şekilde yapılıyorsa o

                malın arzı yüksek olur.





              4. Diğer Malların Fiyatları: Bir malın fiyatı aynı kalırken başka malların fiyatlarında artış olursa
                onları üretmek ve pazarlamak daha kârlı hâle gelecektir.





             5. İleriye Dönük Fiyat Beklentileri: Bir malın fiyatının gelecekte azalması bekleniyorsa daha
                fazla arz edilir. Fiyatının artması bekleniyorsa daha az arz edilecektir.










                                                           64
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71