Page 67 - Ekonomi (Tüm Kitap)
P. 67
Ders İçi Etkinlik
Kendinizi bir girişimci olarak düşününüz. Tüketiciye arz
etmek üzere tekstil üretiminde bulunurken hangi kriter-
leri dikkate alırsınız? Aşağıda verilen kriterleri, öncelik
sırasına göre numaralandırınız.
Öncelik Kriterler
Sırası
Malın fiyatı
Malın kalitesi
Tüketici tercihleri
Moda
Malın satılacağı mağaza
Tüketicinin alım gücü
Kâr
Reklam ve tanıtım
Maliyet
Fiyatlarla arz miktarları arasında olan doğru orantıya arz kanunu denir. Bu kanuna göre fi-
yatların yükselmesi, arzı olumlu yönde etkileyerek arz miktarını yükseltir. Fiyatların düşmesi ise arz
üzerinde olumsuz etki göstererek arz miktarını azaltır. Bir malın arz miktarını belirleyen en önemli
faktör, o malın piyasada hangi fiyattan satılacağıdır.
Gömlek fiyatı ile arz edilen gömlek miktarı arasındaki ilişkiyi gösteren tablo ve grafik aşağıda
verilmiştir.
Gömlek
Fiyatı (TL)
Tablo 2.2: Bir İşletmenin Yıllık
Gömlek Arz Miktarı Arz
20
Gömlek Fiyatları Gömlek Arzı
(TL) (Adet) 15
10 2000 10
15 3500
20 5000 0 Gömlek
2000 3500 5000 Miktarı (Adet)
Grafik 2.2: Gömlek Arzı
Tablo 2.2 ve Grafik 2.2’de bir işletmenin, değişen gömlek fiyatları karşısında gömlek arzını
nasıl düzenlediği görülmektedir. Gömlek arzı, fiyatlar yükseldiği için artış göstermektedir. Çünkü
fiyatlar arttıkça işletmenin satış geliri ve kârı artacaktır.
65
65