Page 67 - Ekonomi (Tüm Kitap)
P. 67

Ders İçi Etkinlik


                                                  Kendinizi bir girişimci olarak düşününüz. Tüketiciye arz
                                                  etmek üzere tekstil üretiminde bulunurken hangi kriter-
                                                  leri dikkate alırsınız? Aşağıda verilen kriterleri, öncelik
                                                  sırasına göre numaralandırınız.



                                                     Öncelik                     Kriterler
                                                      Sırası
                                                               Malın fiyatı

                                                               Malın kalitesi
                                                               Tüketici tercihleri

                                                               Moda
                                                               Malın satılacağı mağaza

                                                               Tüketicinin alım gücü
                                                               Kâr

                                                               Reklam ve tanıtım
                                                               Maliyet


                  Fiyatlarla arz miktarları arasında olan doğru orantıya arz kanunu denir. Bu kanuna göre fi-
            yatların yükselmesi, arzı olumlu yönde etkileyerek arz miktarını yükseltir. Fiyatların düşmesi ise arz
            üzerinde olumsuz etki göstererek arz miktarını azaltır. Bir malın arz miktarını belirleyen en önemli
            faktör, o malın piyasada hangi fiyattan satılacağıdır.

                  Gömlek fiyatı ile arz edilen gömlek miktarı arasındaki ilişkiyi gösteren tablo ve grafik aşağıda
            verilmiştir.

                                                                  Gömlek
                                                                  Fiyatı (TL)
                     Tablo 2.2: Bir İşletmenin Yıllık
                         Gömlek Arz Miktarı                                          Arz
                                                                  20
                Gömlek Fiyatları       Gömlek Arzı
                     (TL)                 (Adet)                  15
                      10                   2000                   10
                      15                   3500
                      20                   5000                    0                      Gömlek
                                                                        2000  3500   5000  Miktarı (Adet)

                                                                     Grafik 2.2: Gömlek Arzı


                  Tablo 2.2 ve Grafik 2.2’de bir işletmenin, değişen gömlek fiyatları karşısında gömlek arzını
            nasıl düzenlediği görülmektedir. Gömlek arzı, fiyatlar yükseldiği için artış göstermektedir. Çünkü
            fiyatlar arttıkça işletmenin satış geliri ve kârı artacaktır.






                                                           65
                                                           65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72