Page 24 - Felsefe 11 | 1.Ünite
P. 24

1. ÜNİTE






                     1.4. MÖ 6. YÜZYIL-MS 2. YÜZYIL FELSEFESİNİN DÜŞÜNCE VE

                                      ARGÜMANLARINI DEĞERLENDİRME



                  MÖ 6-MS 2. yüzyıl felsefi dönemine ait öğrendiğiniz bilgilerden hareketle aşağıda verilen tartı-
               şalım ve yazalım bölümlerini sınıf ortamında arkadaşlarınızla uygulayınız.




                          Tartışalım


                  MÖ 6-MS 2. yüzyılın önemli düşünürlerinden Protagoras, “İnsan, her şeyin ölçüsüdür.” sözüyle
               tanınmaktadır. Bu sözün temel argümanını belirleyerek tartışınız. Tartışmaya yönelik notlarınızı
               aşağıda verilen boşluğa yazınız.


                  Tartışma Notları
                  ....................................................................................................................................................
                  ....................................................................................................................................................
                  ....................................................................................................................................................
                  ....................................................................................................................................................
                  ....................................................................................................................................................
                  ....................................................................................................................................................
                  ....................................................................................................................................................






                         Yazalım

                  Günlük hayatta birçok örneği ile karşılaştığınız bilgi ve erdem ilişkisi hakkında (bilgi ve erdemin
               ne olduğu ve birbiriyle ilişkisinin doğurduğu sonuçları gözeterek) felsefi deneme türüne uygun
               özgün bir metin yazınız. Daha sonra Tablo 1.3’ü doldurup çalışmanızı sınıfta arkadaşlarınızla pay-
               laşarak değerlendiriniz.
               Tablo 1.3: Özgün Metin Yazımı Sonrası İstenenler

                 Başlık
                                             ..............................................................................................................................
                 Problemin Felsefedeki Yeri
                                             ..............................................................................................................................

                 Probleme
                                             ..............................................................................................................................
                 Yönelik Fikirler
                                             ..............................................................................................................................

                                             ..............................................................................................................................
                                             ..............................................................................................................................

                                             ..............................................................................................................................
                                             ..............................................................................................................................

                 Kaynakça
                                             ..............................................................................................................................







        34
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29