Page 36 - Fen Lisesi Biyoloji 11 | 1.Ünite
P. 36

Fen Lisesi Biyoloji 11. Sınıf








                   Yapalım, Öğrenelim 1





                  Çalışmanın Yapıldığı Sınıf                             Çalışmanın Yapıldığı Tarih




                  Çalışmanın Adı          İnsan vücudunda salgılanan hormonlarla ilgili öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi


                  Çalışmanın Amacı        • Hormonların insan vücuduna etkilerini fark etmek
                                          • Hormonların vücutta sentezlendiği yerleri ve yapısını öğrenmek
                                          • Hormonları birbirleriyle karşılaştırmak
                                          • Öğrendiği bir bilgi yoluyla akran arası iletişim kurmak

                  Malzeme ve Materyaller  • A5 boyutundaki hormonlarla ilgili soru kâğıdı
                                          • Kalem
                                          • Marakas (Bir müzik aleti)

                  Etkinliğin Yapılışı     • Öğretmen, hormonlarla ilgili kaynakta olduğu gibi hazırlanan soru kâğıtlarını
                                           öğrenci sayısı kadar çoğaltır.
                                          • Kâğıtlarda hormonlarla ilgili dokuz sorunun olduğu ve bu soruların cevapları-
                                           nı bulmaları gerektiği öğrencilere söylenir.
                                          • Cevapları bulmak için mutlaka ayağa kalkılması ve soruları arkadaşlarına
                                           sorması gerektiği söylenir.
                                          • Bir kişiden cevap alındığında, o kişiye başka soru sorulamayacağı belirtilir.
                                          • On dakika süreleri olduğu ve ilk tamamlayan üç kişinin masanın üzerindeki
                                           marakası çalma hakkı olduğu belirtilir.
                                          • Etkinlik sonunda kâğıdı tamamlayan ilk üç kişinin kâğıdı sınıfta paylaşılarak
                                           cevaplar kontrol edilir.
                                          • Dikkat, her öğrencinin yerinden kalkması ve arkadaşlarına kâğıttaki sorular-
                                           dan birini sorması teşvik edilmelidir.
                  Bulunan Sonuçlar ve     1. En çok hangi sorunun/soruların cevabı doğru yapılmış? Neden?
                  Sonuçların Yorumlanması  2. Soruları cevaplarken neyi yapmakta zorlandınız. Bunu değiştirmek için ne
                                            yapmayı düşünürsünüz?
                  Kaynak

                  Ders Öğretmeni                                                                   Tarih/İmza




                 Kandaki kalsiyum düzeyini azaltan   Kandaki glikoz düzeyini arttıran   Akromegali hangi hormonun fazla salgılanmasından
                 hormonun adı nedir?     hormonların adları nedir?  kaynaklanır?
                 Böbrekte sodyum iyonlarının geri   Hangi hormonun yapısında iyot   Kalp atış hızını arttıran hormonlar hangileridir?
                 emilimini sağlayan hormonun adı   vardır?
                 nedir?
                 Sadece kadınlarda görülen ve hipo-  Diabetes insipidus hastalığı hangi   Kadında yumurta ve erkekte sperm üretimini uyaran hipofiz
                 fizden salgınan hormonlar nedir?  hormonun eksikliğinden  hormonları nedir?
                                         kaynaklanır?














                 50
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41