Page 29 - Fizik 9 | 1.Ünite
P. 29

ETKİNLİK


                      ETKİNLİĞİN ADI: Fiziksel Niceliklerin Sınıflandırılması


                      ETKİNLİĞİN AMACI: Fiziksel nicelikleri temel, türetilmiş, skaler ve vektörel büyüklükler
                      şeklinde sınıflandırma


                      KULLANILAN MALZEMELER: A4 kâğıdı, kalem, katlı kâğıtların biriktirilebileceği bir yer
                      veya kap


                      UYARI: Kâğıdınızı, tasarruflu davranmak için bir yüzü kullanılmış fotokopi kâğıtlarından
                      seçebilirsiniz.

                       •  A4 kâğıtlarını eşit büyüklükte küçük parçalara ayırınız.
                       •  Her biriniz üçer tane kâğıt parçası alınız.
                       •  Her parçaya 3 kg, 4 m/s, 50 N gibi bir fiziksel niceliğin büyüklüğünü ve birimini yazınız.
                       •  Dörde katladığınız kâğıtları bir yerde veya kapta toplayınız.
                       •  Sınıfınızın dört köşesinden her birini temel, türetilmiş, skaler ve vektörel olarak adlandırı-
                        nız.
                       •  Toplanan kâğıtları karıştırdıktan sonra her biriniz sırayla bir katlanmış kâğıt seçiniz.
                       •  Öğretmeninizin “Temel ve türetilmiş büyüklükler köşelerine gidiniz.” komutuyla kâğıdınızda
                        yazan büyüklüğe ait köşede toplanınız.
                       •  Toplanma işi bitince kâğıtlarınızdaki niceliği sırayla yüksek sesle okuyarak doğru köşede
                        olup olmadığınızı değerlendiriniz.
                       •  Öğretmeninizin “Şimdi de vektörel ve skaler büyüklükler köşelerine gidiniz.” ikinci komutuy-
                        la kâğıdınızda yazan büyüklüğe ait köşede toplanınız. Birinci komut sonrasında yaptığınız
                        değerlendirmeyi ikinci komut için de yapınız.
                       •  Grup hâlinde elinizdeki kâğıtlardan temel, türetilmiş, vektörel ve skaler büyüklükler listeleri-
                        ni oluşturarak sınıf panosuna asınız.


























                      ETKİNLİĞİN SONUÇLANDIRILMASI
                        1. Etkinliği yaparken fiziksel nicelikleri sınıflandırmakta zorlandınız mı? Sebebini açıklayınız.
                        2. Sınıflandırma yaparken zorlandığınız anları arkadaşlarınız veya öğretmeninizle konuşa-
                          rak açıklığa kavuşturunuz.




                                                                                            FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ  41
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34