Page 29 - Fizik 9 | 1.Ünite
P. 29
ETKİNLİK
ETKİNLİĞİN ADI: Fiziksel Niceliklerin Sınıflandırılması
ETKİNLİĞİN AMACI: Fiziksel nicelikleri temel, türetilmiş, skaler ve vektörel büyüklükler
şeklinde sınıflandırma
KULLANILAN MALZEMELER: A4 kâğıdı, kalem, katlı kâğıtların biriktirilebileceği bir yer
veya kap
UYARI: Kâğıdınızı, tasarruflu davranmak için bir yüzü kullanılmış fotokopi kâğıtlarından
seçebilirsiniz.
• A4 kâğıtlarını eşit büyüklükte küçük parçalara ayırınız.
• Her biriniz üçer tane kâğıt parçası alınız.
• Her parçaya 3 kg, 4 m/s, 50 N gibi bir fiziksel niceliğin büyüklüğünü ve birimini yazınız.
• Dörde katladığınız kâğıtları bir yerde veya kapta toplayınız.
• Sınıfınızın dört köşesinden her birini temel, türetilmiş, skaler ve vektörel olarak adlandırı-
nız.
• Toplanan kâğıtları karıştırdıktan sonra her biriniz sırayla bir katlanmış kâğıt seçiniz.
• Öğretmeninizin “Temel ve türetilmiş büyüklükler köşelerine gidiniz.” komutuyla kâğıdınızda
yazan büyüklüğe ait köşede toplanınız.
• Toplanma işi bitince kâğıtlarınızdaki niceliği sırayla yüksek sesle okuyarak doğru köşede
olup olmadığınızı değerlendiriniz.
• Öğretmeninizin “Şimdi de vektörel ve skaler büyüklükler köşelerine gidiniz.” ikinci komutuy-
la kâğıdınızda yazan büyüklüğe ait köşede toplanınız. Birinci komut sonrasında yaptığınız
değerlendirmeyi ikinci komut için de yapınız.
• Grup hâlinde elinizdeki kâğıtlardan temel, türetilmiş, vektörel ve skaler büyüklükler listeleri-
ni oluşturarak sınıf panosuna asınız.
ETKİNLİĞİN SONUÇLANDIRILMASI
1. Etkinliği yaparken fiziksel nicelikleri sınıflandırmakta zorlandınız mı? Sebebini açıklayınız.
2. Sınıflandırma yaparken zorlandığınız anları arkadaşlarınız veya öğretmeninizle konuşa-
rak açıklığa kavuşturunuz.
FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ 41