Page 385 - Tarih 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 385
CEVAP ANAHTARLARI TARİH 10
Kavram Öğretimi
3. Hukuk ile ilgili görevler günümüzde Adalet Bakanlığı, eğitim Çarşı ve pazarlarda satılan ürünlerin
ile ilgili görevleri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütül- fiyatlarını belirlemek ve ölçü aletlerinin X
mektedir. kontrolünü sağlamak.
Tapu sicil kayıtlarını düzenlemek. X
Çalışma No.: 88
Sefer sırasında ordunun ihtiyaçları-
nı temin etmek, yol ve konaklama
1. a) Müderris medreselerde ders veren kişidir. tesislerini önceden kontrol etmek. X
b) Yüzyıllar önce medreselerde uygulanan eğitim metotları
günümüzde de uygulanmaya devam etmektedir. Loncaları, kale dizdarlarını, birta-
2. Temel vasıfları dindarlık, fazilet, tevazu ve olgunluk olan kım dinî grup ile zaviye ve tekkeleri X
müderrisler, bütün ilmiye sınıfı mensuplarına ve topluma denetlemek.
örnek olacak niteliklere sahip kişiler olmuşlardır.
3.
3. Bu uygulamalar, müderrislerin akademik yönden gelişimleri-
ne katkıda bulunmuştur. Mahmut İhsan Efendi
Çalışma No.: 89
Osmancık Kaymakamı
1. Osmancık Askerlik Şubesi Müdürü
Osmancık Belediye Başkanı
Kadılık Mesleğinin Sebep Olabileceği Riskler Osmancık Emniyet Müdürü
Önemi Osmancık Hâkim ve Savcısı
Osmancık Zabıta Amiri
Osmancık Tapu Kadastro Müdürü
Kadıların kazalarda hem Mobil: 0123 456 78 90 Adres: Bağdat Cad. No:123 Osmancık E-posta: mihsan@crm.com.tr İnternet sitesi: www.
adli hem de idari yetkilere Maaş olarak baktıkla- mhsn.com.tr
sahip olması, önemli bir rı davalardan belirli bir
devlet görevlisi oldukları- yüzde almaları suistimale
nın göstergesidir. açık bir durumdur, mer-
kezî otorite zayıf olursa Çalışma No.: 90
Padişah beratı ile tayin kadılık mesleği istismar
olmaları direk padişaha edilebilir. 1.Yönerge:
bağlı oldukları, en ücra 1. Şeyhülislam Osmanlı Devleti’nde ilmiye sınıfının başı olarak
köşede bile padişah ira- Suistimalleri veya mah- dini, siyasi ve idari görevleri olan kişidir. (Öğrenciler bu soru
desini temsil ettikleri an- kemelerde kanunsuzca için farklı tanımlar da yapabilirler.)
lamına gelir. verdikleri hükümler teftiş
edilemezse vatandaşın
O dönemin anlayışına devlete bağlılığını zayıf- 2.Yönerge:
göre atanmaları için ge- latabilir. 1. Öğrenciler bu soruyu kendi bilgi ve birikimleri doğrultusun-
rekli olan özellikler, hal- da cevaplandıracaklardır
kın devlete güvenini artı-
racak unsurlardır.
Çalışma No.: 91
2. Yönerge:
İDARİ BELEDİ ADLİ MALİ ASKERÎ 1.
Devletin talebi olduğu zamanlarda
halktan asker yazmak, sefer için
toplanan vergiyi en kısa sürede or- X
duya ulaştırmak.
Şehrin genel düzenini, altyapı ve
imar hizmetlerini, çevre temizliğini X
gözetmek.
Cami, vakıf ve okul yönetimlerini de- 2.
netlemek. X
Hırsızlık, gasp, cinayet, eşkıyalık
vs. bütün davaları şeri mahkemeler- X
de hükme bağlamak.
Kazanın yönetimini ve asayişini
sağlamak. X
Para rayicine dikkat etmek, rayiçten
fazlaya sikke değişimini önlemek,
piyasada sahte para bulundurulma- X
sına engel olmak.
İstifçilik, karaborsacılık vb. yolsuz-
lukları önlemek. X
Evlenme, boşanma, miras, nafaka,
vasi belirleme gibi işlemleri yapmak. X
257