Page 55 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 55

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 34
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                    COĞRAFYA 9
            1. ÜNİTE     : DOĞAL SİSTEMLER > 1.4. Harita Okuryazarlığı > 1.4.3. Haritacılığın Gelişimi
            Kavram       : Haritacılık
            Genel Beceriler  : Yaratıcı Düşünme Becerisi, İletişim ve İş Birliği Becerisi
            Alan Becerileri  : Coğrafi Sorgulama Becerisi

             Çalışmanın Adı                   RESFEBEYİ ÇÖZ, SANDIKLARI AÇ                          25 dk.
             Çalışmanın Amacı  Haritacılığa katkı sağlamış bilim insanlarının ve çalışmalarının önemini anlayabilme.


            Yönerge:   Aşağıdaki yönlendirme metnini ve görselleri dikkate alarak soruları cevaplayınız.


            Sinan Öğretmen, öğrencilerine “Sizinle resfebe ile şifrelenmiş 2 sandıkta Orta Çağ’da ve Yeni Çağ’da
            yaşamış  ve  haritacılığa  büyük  katkı  sağlamış  olan  iki  haritacımızın  eserlerine  ulaşacağız.”  demiştir.
            Sinan Bey öğrencilerine daha sonra “resfebe”nin tanımını yapmış ve Görsel 1’deki  iki resfebe örneğini
            göstermiştir.

            Resfebe harf, sayı ve resimlerin bir arada kullanılarak bir kelimeyi bulmaya dayanan zekâ oyunudur.
            İsmi, “resim” ve “ alfabe” kelimelerinden üretilmiştir.


                                         RESFEBE                                  KELIME
                                  - i   L                        O                 PLATO




                                           - ık                                 OKYANUS



                   Görsel 1: Resfebe örnekleri

            Sinan Bey, sınıfını 2 çalışma grubuna ayırmış ve her çalışma grubuna 1 sandık vererek sandıktaki şif-
            reyi çözmelerini istemiştir. Öğrencilerine sandıktaki şifreyi çözerken aşağıdaki uyarıları dikkate almaları
            gerektiğini söylemiştir:

                    ¾   Sandıkların altında yer alan resfebeleri dikkate alarak doğru kelimeye ulaşınız.
                    ¾   Bulduğunuz kelimeyi  sandık kilidinin üzerindeki kutucukların her birine sırasıyla bir harf
                       gelecek şekilde yazınız.
                    ¾   Şifreli eser ismini harf sırasına göre yazdığınızda  boş kutu kalmamalıdır. Eser ismi doğru
                       ise kilidin kendiliğinden açılması gerekmektedir.



                                    1. SANDIK                              2. SANDIK



                                      ŞİFRE                                  ŞİFRE
                             1  2  3  4  5  6  7  8  9 10  11  12 13  1 2 3 4  5 6 7 8  9 10  11  12 13 14 15 16 17











                                                                                         ç

                      Görsel 2: Haritacıların şifrelenmiş  sandıkları
                                                                                                    51
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60