Page 55 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 55
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 34
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.4. Harita Okuryazarlığı > 1.4.3. Haritacılığın Gelişimi
Kavram : Haritacılık
Genel Beceriler : Yaratıcı Düşünme Becerisi, İletişim ve İş Birliği Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı RESFEBEYİ ÇÖZ, SANDIKLARI AÇ 25 dk.
Çalışmanın Amacı Haritacılığa katkı sağlamış bilim insanlarının ve çalışmalarının önemini anlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki yönlendirme metnini ve görselleri dikkate alarak soruları cevaplayınız.
Sinan Öğretmen, öğrencilerine “Sizinle resfebe ile şifrelenmiş 2 sandıkta Orta Çağ’da ve Yeni Çağ’da
yaşamış ve haritacılığa büyük katkı sağlamış olan iki haritacımızın eserlerine ulaşacağız.” demiştir.
Sinan Bey öğrencilerine daha sonra “resfebe”nin tanımını yapmış ve Görsel 1’deki iki resfebe örneğini
göstermiştir.
Resfebe harf, sayı ve resimlerin bir arada kullanılarak bir kelimeyi bulmaya dayanan zekâ oyunudur.
İsmi, “resim” ve “ alfabe” kelimelerinden üretilmiştir.
RESFEBE KELIME
- i L O PLATO
- ık OKYANUS
Görsel 1: Resfebe örnekleri
Sinan Bey, sınıfını 2 çalışma grubuna ayırmış ve her çalışma grubuna 1 sandık vererek sandıktaki şif-
reyi çözmelerini istemiştir. Öğrencilerine sandıktaki şifreyi çözerken aşağıdaki uyarıları dikkate almaları
gerektiğini söylemiştir:
¾ Sandıkların altında yer alan resfebeleri dikkate alarak doğru kelimeye ulaşınız.
¾ Bulduğunuz kelimeyi sandık kilidinin üzerindeki kutucukların her birine sırasıyla bir harf
gelecek şekilde yazınız.
¾ Şifreli eser ismini harf sırasına göre yazdığınızda boş kutu kalmamalıdır. Eser ismi doğru
ise kilidin kendiliğinden açılması gerekmektedir.
1. SANDIK 2. SANDIK
ŞİFRE ŞİFRE
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
ç
Görsel 2: Haritacıların şifrelenmiş sandıkları
51