Page 61 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 61
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 37
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
27ºE 28ºE 29ºE 30ºE
Kırklareli
HOTSPOT ANALİZ HARİTASI
Edirne HOTS
Kırklar el i
Lüleburgaz
Uzunköprü
İstanbul
Çorlu
Tek ir d ağ Esenyurt İstanbul
Tekirdağ 41ºN
41ºN
Edirne
Keşan Gebze Kocael i
Kocaeli
Yalova
İznik
Bandırma
Biga Bursa
Çanakkale Bilecik
Gönen İnegöl Bilecik
Çan 40ºN
40ºN Bursa K
Çanakkale Bozöyük
B D
Yoğunluk
Az G
10 5 0 10 20 30 40
Balıkesir
Fazla km
27ºE 28ºE 29ºE 30ºE
Görsel 2: CBS yazılımları kullanılarak oluşturulan deniz salyası yoğunluk haritası (Acar vd., 2021)
Soru:
1. Aşağıda verilen kavramlarla ilgili yapılacak işlem adımlarını takip ederek tabloyu doldurunuz.
a) Aşağıdaki kavramların tanımını yönergedeki metinden yararlanarak kendi anladığınız şekliyle
yazınız.
b) Metindeki kavram açıklamasını, ilgili bölüme yazınız.
c) Kendi tanımınız ve metindeki açıklamaları karşılaştırarak tanımınızın doğruluğunu değerlen-
diriniz.
d) Kavramla ilgili yanılgılarınız olmuş ise bunları düzeltmek için tanımları düzenleyiniz.
DEĞERLENDIRME
KAVRAM KENDI TANIMIM METINDEKI TANIM
(Doğrulama mı? Yanılgı mı?)
CBS YAZILIMI
HAVA FOTOĞRAFI
UYDU GÖRÜNTÜSÜ
2. CBS yöntemleri ve yazılımları, doğal ortamların izlenmesi ya da korunmasına nasıl katkılar sağ-
lar? Açıklayınız.
57
Hazırlayan: Fatma AKAR