Page 63 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 63
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 39
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.4. Harita Okuryazarlığı > 1.4.4. Haritalarda yer şekillerinin gösterimi
Kavram : Eş Yükselti Eğrisi (İzohips)
Genel Beceriler : Problem Çözme Becerisi, Yaratıcı Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Harita Kullanma Becerisi, Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı TANGRAMLARLA İZOHİPSİNİ OLUŞTUR 25 dk.
Çalışmanın Amacı Zekâ oyunları ile izohips kavramı arasında ilişki kurabilme.
Gerekli Malzemeler: Kalem, Silgi, Cetvel
Yönerge: Aşağıdaki metin ve görsellerden yararlanarak soruları yanıtlayınız.
Tangram; taş, kemik, plastik veya tahtadan yapılmış olan geometrik biçimlerdeki yedi adet parçayı bir
araya getirerek çeşitli formlar oluşturma esasına dayalı yaratıcı bir zekâ oyunudur.
Yapılacak etkinlikleri aşağıdaki işlemleri uygulayarak tamamlayınız.
a) Aşağıdaki görselde tangramların parçalı ve tamamlanmış şekilleri verilmiştir.
b) A,B,C,D harfleriyle gösterilen parçalı tangramları tamamlanmış tangramlarla eşleştiriniz.
c) Tamamlanmış tangramdaki boşluklara eşleştirdiğiniz parçalı tangramın harfini yazınız.
d) Eşleştirilmiş tangramların altında eş yükselti eğrisi haritasında hangi yer şeklinin bulunması ge-
rektiği yazmaktadır.
Soru:
1. Aşağıdaki görselde harflerle belirtilen parçalı tangramlar, tamamlanmış tangramların hangisine kar-
şılık gelmektedir? Tamamlanmış tangram üzerindeki boşluklara harfleri yazarak eşleştiriniz.
PARÇALI TANGRAM
A B C D
TAMAMLANMIŞ TANGRAM
59