Page 76 - sablon
P. 76
8
MATEMATİK 9
7. Yönerge
Öğrencilerden AB = AC = 10 cm , BC = 12 cm olacak şekilde ABC,
DE = DF = 15 cm , EF = 18 cm olacak şekilde DEF ikizkenar üçgenleri çizmeleri istenir.
İkizkenar üçgenin özellikleri hatırlatılarak öğrencilerden ABC ve DEF üçgenlerinin alanlarını
bulmaları istenir.
(Cevap: 48 - 108)
8. Yönerge
7. yönergeden hareketle benzer üçgenlerin alanları ile benzerlik oranları arasındaki ilişki belirtilir.
& &
(
(
AABC ) + ADEF ) benzerlik oranı k ise
&
(
AABC ) 2
& = kolur .
(
ADEF )
9. Yönerge
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmen tarafından gerçekleştirilir.
Örnek 8:
DE 3
Şekilde m ABC = m DEC , h = ve
^\
^\
h
AB 4
&
A ABC = 96 cm olarak verilmiştir. Buna
^
h
2
göre A ABEDg kaç birimkaredir?
]
(Cevap: 42)
Örnek 9:
A
?
?
5
E
Şekilde AC +5 BD = !+ , AB ' DC ,
AB = 4 cm , CD = 3 cm olarak ve-
rilmiştir. BCD üçgeninin alanı 42 cm
2
D
4 olduğuna göre ABE üçgeninin alanı kaç
E
santimetrekaredir?
3
(Cevap: 32)
B C
Ölçme – Değerlendirme
Çalışma kâğıdındaki sorular öğrencilere ödev olarak verilir.
75