Page 159 - DÖRT DÖRTLİK KONU PEKİŞTİRME TESTİ MATEMATİK 10
P. 159

MATEMATİK

                                   İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler-TEST B                   3     TEST



                                                                                       2
        1.   x  − (2m + 1)x − 9 = 0                           4.   a ve b birer gerçek sayı ve i  = − 1 olmak üzere
             2
             2
            x  + (2n − 5)x − 4 = 0                                i  4  + i  + i  + ⋯ + i  + 3 = a − bi
                                                                        6
                                                                              121
                                                                     5
            denklemlerinin  ikişer  kökü  vardır.  Her  bir  denklemde  kökler      olduğuna göre a  ∙  b ifadesinin değeri kaçtır?
            mutlak değerce birbirine eşit ve zıt işaretlidir.
                                                                  A) −4     B) −3     C) −1      D) 1      E) 3
            Buna göre m ve n sayılarını kök kabul eden ikinci derece-
            den denklem aşağıdakilerden hangisidir?
                 2
            A)  4x  + 8x − 5 = 0
            B)  4x  − 8x − 5 = 0
                 2
                2
            C)  x  + 2x − 5 = 0
            D)  x  − 2x − 5 = 0
                2
            E)  4x  − 2x − 5 = 0
                 2



                                                              5.   16  − 5  ∙  4  + 4 = 0
                                                                    m
                                                                           m
                                                                  denkleminin çözüm kümesi aşağıdakilerden hangisidir?

                                                                  A) ∅      B) {1}    C) {4}     D) {1,4}   E) {0,1}
        2.   Beş aday arasından sınıf başkanı seçmek isteyen Matematik
            öğretmeni üzerinde irrasyonel sayılar yazan aşağıdaki kartları
            ters çevirip karıştırıyor.




            Beş adaydan birer kart seçmesini istiyor. Seçtikleri kartlardaki
            irrasyonel sayılar rasyonel katsayılı bir denklemin kökleri ola-
            cak şekilde eşlendiğinde diğerleriyle eşlenmeyen sayıyı seçen
            öğrenci başkan olacaktır.
            Öğrencilerin seçtikleri kartlar






                                                              6.   Utku,  Ozan,  Cem,  Işıl  ve  İrem  saklambaç  oynayacaklardır.
                                                                  Kimin ebe olacağına karar vermek için aynı büyüklükteki kart-
                                                                  lara (x – 8), (x – 3), (x – 2), (x + 1) ve (x + 2) ifadelerini yazıp
            olduğuna  göre  sınıf  başkanı  beş  öğrenciden  hangisi  ol-  kartları bir torbaya atıyorlar. Çocuklardan her biri torbadan bir
            muştur?                                               kart seçiyor. Kartlarında yazan ifadeleri birbiriyle çarpıp sıfıra
                                                                  eşitleyerek ikinci dereceden denklemler elde ediyorlar.
            A) Hasan   B) Nilay   C) Mert   D) Ilgın   E) Ahmet



                                                                      x−8      x−3      x−2       x+1      x+2

                                                                       Işıl    Ozan     Utku     Cem       İrem
                                                                  Elde ettikleri farklı denklemlerden birinin kökler toplamı ile baş-
                                                                  ka birinin kökler çarpımının eşit olduğunu görüyorlar. Kartında
                                                                  bu  denklemlerden  birinin  çarpanı  yazan  çocuklar  eşleşiyor.
             2
        3.   x  + (4x  − x )x + 24 = 0 denkleminin kökleri x  ve x dir.  Kartında yazan ifade kimseyle eşleşmeyen çocuk ebe seçili-
                  1  2                        1   2
                                                                  yor.
            Buna göre x  in alabileceği değerlerin çarpımı, x  nin alabi-
                      1                           2
            leceği değerlerin çarpımından kaç fazladır?           Buna göre hangi çocuk ebe olmuştur?
            A) 20     B) 18     C) 10      D) −10   E) −20        A) Işıl   B) Utku   C) Cem     D) İrem   E) Ozan


                                                          159
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164