Page 63 - Felsefe 10 | 3.Ünite
P. 63
3. ÜNİTE Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri
Uygulama
Aşağıdaki bilgilerden hareketle yaşadığınız şehrin mimari yapısını estetik açıdan değerlen-
diriniz. Düşüncelerinizi boş bırakılan yere yazıp sınıfta tartışınız.
Bilgi Notu
Her yapı, mimari bir eser olarak kabul edilebilir; evler, okullar, hastaneler, ibadethaneler
vb.leri ancak her yapının estetik bir değer taşıdığı söylenemez. Sanat olarak sayılan mimari
Uygulama
eserler birtakım ölçütlere göre değerlendirilir. Bu ölçütler orantı, simetri, düzen, denge ve uyum
(harmoni) olarak sıralanabilir.
Sanat alanında çokça göz ardı edilen mimari, bireysel bir sanat olmasına rağmen aslında
tüm ulusu temsil etme özelliğine sahiptir. Ulusların yaşamlarını, geleneklerini, dinlerini, aile
biçimlerini, yaşadıkları bölgenin iklimini, yeme tarzlarını ve daha birçok kültürel unsurunu
mimari eserlerden yola çıkarak öğrenmek mümkündür. Haydarpaşa Tren Garı (Görsel 3.18),
Aspendos Antik Tiyatro (Görsel 3.19), Ankara Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi (Görsel 3.20) ve
Ayasofya Cami (Görsel 3.21) bunlardan birkaçıdır.
Görsel 3.18: Haydarpaşa Tren Garı Görsel 3.19: Aspendos Antik Tiyatro
Görsel 3.20: Ankara Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Görsel 3.21: Ayasofya Cami
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
131