Page 28 - Felsefe 10
P. 28

17      FELSEFE 10
                 Kavram Öğretimi
         1. ÜNİTE     : FELSEFEYİ TANIMA > 1.2. Felsefi Düşünce > 1.2.2. Felsefi Düşüncenin Özellikleri
         Kavram       : Sorgulama, Merak Etme, Hayret Etme, Şüphe Etme
         Genel Beceriler  : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, İş Birliği Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
         Alan Becerileri  : Felsefi Okuryazarlık Becerisi, Sorgulama Becerisi, Analitik Düşünme Becerisi

          Çalışmanın Adı                          BAKIŞ AÇIMDAN                                  40 dk.
          Çalışmanın Amacı  Güncel problemleri felsefi düşüncenin özelliklerini kullanarak analiz edebilme.
          Gerekli Malzemeler: Kalem, kâğıt, etkileşimli tahta, genel ağ.

          1. Yönerge: Aşağıda verilen konu başlıklarını ve felsefi bakış açılarını inceleyiniz.




             KONU BAŞLIKLARI                                    FELSEFİ BAKIŞ AÇILARI


               Ekonomik fırsat eşitliği ve işsizlik

               Büyük ölçekli çatışmalar/savaşlar


               İklim değişikliği                          HAYRET EDEN         MERAK EDEN

               Yiyecek ve su güvenliği

               Salgın hastalıklar


               Bilim ve teknolojideki gelişmelerde
                karşılaşılan etik sorunlar
                                                            ŞÜPHE EDEN         SORGULAYAN

               Genel ağ ve sosyal medya

               Hayvan hakları




          2. Yönerge: Aşağıda verilen adımları sırasıyla gerçekleştiriniz.


          1.   İş birlikli çalışma için ekiplerinizi oluşturunuz.


          2.  Yukarıda verilen konu başlıklarından çalışmak istediğiniz konuyu seçiniz.

          3.  Ne tür bilgilere ihtiyacınız olacağını düşününüz. Güvenli genel ağ bağlantılarını kullanarak konunuz
              üzerinde 10 dakikalık bir hazırlık çalışması yapınız.

          4.  Yukarıda verilmiş bakış açılarından birini seçerek konuyu değerlendirip tabloya yazınız.


          5.  Beş dakika sonra bir öncekinden farklı bir bakış açısı seçiniz. Bu bakış açısıyla konuyu değerlendi-
              rerek arkadaşınızın bıraktığı yerden tabloyu doldurmaya devam ediniz.

          6.  Çalışmanızın sonunda oluşan tabloyu sınıfla paylaşarak değerlendiriniz.






          24
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33