Page 48 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 48
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
22 MATEMATİK 10 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. Oluşturduğunuz fonksiyonla ilgili olarak aşağıda verilen tablodaki çıkarımlardan hangilerini yapabi-
lirsiniz? Doğru olanların yanındaki kutuya “✓” koyunuz.
Çıkarımlar
Tanım kümesi ve görüntü kümeleri birbirine eşittir. .....
Tanım kümesindeki her elemanın görüntüsü kendisine eşittir. .....
Tanım kümesindeki her eleman, değer kümesindeki tek bir eleman ile eşlenmiştir. .....
Yukarıda oluşturulan f fonksiyonu, fonksiyon çeşitleri içerisinde yer alan "birim (özdeşlik) fonksiyon"a
örnektir. Tanım ve değer kümeleri değiştirilerek başka "birim (özdeşlik) fonksiyon"lar oluşturulabilir. Yap-
mış olduğunuz çalışmada elde ettiğiniz sonuçlardan hareketle "birim (özdeşlik) fonksiyon" kavramını
tanımlayınız.
Birim (Özdeşlik) Fonksiyon:
2. Yönerge: Aşağıda verilen metne ve tabloya göre boşlukları
doldurunuz.
Özge Öğretmen, 10 sorudan oluşan bir test hazırlayarak öğrenci-
lerine ödev vermiştir. Bu ödevin sonucuna göre öğrencilerine artı
verecektir. Öğrencilerin doğru cevapladığı soru sayıları aşağıdaki
tabloda verilmiştir. Öğrencinin alacağı artı sayısını veren f fonksi-
yonunun kuralının birim fonksiyonun kuralı olduğu bilinmektedir.
f fonksiyonuna ait tanım kümesi öğrencilerin doğru cevapladığı
soru sayılarını eleman olarak kabul eden küme ve f fonksiyonu-
na ait değer kümesi de öğrencinin alacağı artı sayılarını eleman
olarak kabul eden küme olarak tanımlandığına göre Özge Öğret- Görsel 2
men’in artı kâğıdını doldurunuz.
Öğrenci Doğru Sayısı
Görkem
Görkem 6
Ezgi
Ezgi 10 Asya
Asya 5 Can
Can 9 Uygar
Neşe
Uygar 3
Zeynep
Neşe 8
Bora
Zeynep 2
Bora 7
46
Hazırlayan: Gözde Aslı ÖZCAN