Page 65 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 65

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 31
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                  MATEMATİK 10
            2. ÜNİTE     : SAYILAR VE CEBİR > Polinomlar > Polinom Kavramı ve Polinomlarla İşlemler
            Kavram       : Polinom, Polinomun Derecesi
            Genel Beceriler  : Matematik Okuryazarlığı Becerisi
            Alan Becerileri  : Muhakeme Becerisi, İletişim Becerisi

             Çalışmanın Adı                           KUTU OYUNU                                    15 dk.
             Çalışmanın Amacı  Polinom ve polinomun derecesi kavramlarını açıklayabilme.
            1. Yönerge: Verilen bilgilerden yola çıkarak boşlukları doldurunuz.


              Meral Öğretmen öğrencilerinden polinom ve polinomun derecesi konusu ile ilgili bir oyun hazırlama-
              larını istemiştir. Bunun üzerine öğrencilerinden Begüm ile Gökay bir oyun hazırlamışlardır. Oyunun
              kuralları aşağıda verilmiştir:

                                                                                  ,     ,√5 ,   √6, 0,
              1.   Bu oyunda iki kutu vardır.  Kutuların birincisinde −4, −3, −2, −1,   −1  1  3
                                                                               9   7

                 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 reel sayıları; ikincisinde x, y, z, k, m, n değişkenlerinin yazılı olduğu kartlar
                 bulunmaktadır.

                                              Reel Sayılar        Değişkenler




              2.   Birinci turda öğrenciler sırayla birinci kutudan ikişer reel sayı, ikinci kutudan birer değişken
                 seçeceklerdir.
              3.   İkinci kutu sadece birinci turda kullanılacaktır.
              4.   Seçilen kartlar kutulara geri konulmayacaktır.
              5.   Öğrenciler, birinci kutudan çektikleri ilk reel sayı değişkenin katsayısı, ikinci reel sayı da
                 kuvveti olacak şekilde bir cebirsel ifade elde edileceklerdir.
              6.    Her öğrenci bu işlemi sırayla dört tur yapacaktır.
              7.   Dördüncü turun sonunda elde edilen tüm cebirsel ifadeler toplanarak tek bir cebirsel ifade
                 oluşturulacaktır.


            Begüm ve Gökay’ın birinci ve ikinci kutudan çektikleri kartlar aşağıdaki tabloda verilmiştir. Yaptıkları
            seçimler sonucu oluşan cebirsel ifadeleri tabloda yerine yazınız.

                                  1. Kutu
                                              2. Kutu                   Cebirsel İfade
                              1. Sayı 2. Sayı
                   Begüm  1.  Tur  √5    4

                                -2
                                         2
                      2.  Tur
                                                 x
                      3.  Tur   -3       1
                                1
                      4.  Tur            0
                                7
                                  1. Kutu
                                              2. Kutu                   Cebirsel İfade
                              1. Sayı 2. Sayı

                                7
                   Gökay  1.  Tur  3 √6  6
                      2.  Tur
                                         5
                                                 y
                      3.  Tur   -1      -4
                                  1
                      4.  Tur            3
                                      9
                                                                                                    63
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70