Page 6 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 6
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
1 MATEMATİK 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. Tablo 2'de verilen görsellerde kırmızı ile gösterilen yönlü açıların yönlerini, başlangıç kenarlarını,
bitiş kenarlarını ve açı isimlendirmelerini ilgili satırlara yazınız.
Tablo 2
Yönlü Açılar Açının Yönü Başlangıç Kenarı Bitiş Kenarı Açının İsmi
L
K M
Görsel 4
P
R S
Görsel 5
A
B
C
Görsel 6
D
E F
Görsel 7
3. Görsel 8’deki oyuncak, iki parçadan oluşmaktadır. Alttaki dai-
resel parça sabit durup dairesel parçanın üzerindeki ibre iste-
500 0 nen yönde döndürülebilmektedir. Dairesel zemin eş dilimlere
250
ayrılmış olup dilimler üzerinde puanlar yazılıdır. Her oyuncu
700
oyuna başlarken ibrenin ucu pembe çizgiye ayarlanmaktadır.
800
300 Döndürülen ibre durduğunda ibrenin gösterdiği dilimde yazan
puan kazanılmaktadır. Bu oyuncakla oynayan Neşe ve Mert
200 100 sırayla ibreyi döndürüyorlar. İbre Tablo 3'te yazan yön ve
750 550 açılarda dönüp durduğunda Neşe ve Mert’in kazanacakları
50 1000 puanları ilgili satıra yazınız.
Tablo: 3
İbrenin Dönme
Görsel 8 Oyuncu Yönü ve Dönme Kazandığı Puan
Açısı
Neşe Pozitif yönde 140 o
Mert Negatif yönde 290 o
4
Hazırlayan: Zeynep ERDOĞAN