Page 9 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 9
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 11 3
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : GEOMETRİ > Trigonometri > Yönlü Açılar
Kavram : Radyan
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı ÇEMBER YAYI 20 dk.
Çalışmanın Amacı Radyan kavramını ifade edebilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen metin ve şekillerden hareketle sorulara verdiğiniz yanıtları ilgili boşluklara
yazınız.
Ahmet Öğretmen akıllı tahtaya Şekil 1’de gösterilen, O merkezli ve r birim yarıçaplı bir çember çizmiştir.
Bu çizimde sırasıyla aşağıdaki adımları izleyerek Şekil 2 ve Şekil 3’ü elde etmiştir.
• Şekil 2’de yarıçap uzunluğuna eşit, r birim uzunluğunda bir [AB] çiziliyor.
• Şekil 3’te [AB] bükülerek bir yay parçası oluşturuluyor ve çemberin çevresine çakışacak şekilde
yerleştiriliyor.
• $ $ $
AB ndan çoğaltılarak BC ve CD oluşturuluyor.
B C B
r br
D
O r br O O a
A E A
Şekil 1 Şekil 2 Şekil 3
Ahmet Öğretmen yukarıdaki şekilleri çizdikten sonra şöyle bir açıklama yapmıştır: “Şekil 3’te oluşan a
açısı 1 radyanlık bir açıdır.”
Ahmet Öğretmen'in yukarıda yaptığı açıklamalardan hareketle “radyan” kavramının tanımını
yapınız.
Radyan:
1. Yay parçası uzunluğunun a . r şeklinde hesaplandığı göz önüne alındığında Şekil 3’teki AOE açısının
radyan cinsinden ölçüsünün kaç olduğunu bulunuz.
7