Page 85 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 85
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 41
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 11
4. ÜNİTE : VERİ, SAYMA VE OLASILIK > Olasılık > Koşullu Olasılık
Kavram : Koşullu Olasılık
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Modelleme Becerisi
Çalışmanın Adı YKS 20 dk.
Çalışmanın Amacı Koşullu olasılık kavramını tanımlayabilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilerden hareketle sorulara verdiğiniz yanıtları ilgili boşluklara yazınız.
12. sınıf öğrencisi olan Ayşe, YKS için hazırlanmaktadır. Ayşe her gün tabloda verilen derslerden
birini seçip o gün sadece o derse çalışmaktadır.
Sayısal Dersler Matematik Fizik Kimya Biyoloji
Sözel Dersler Türkçe Tarih Coğrafya Felsefe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
1. Ayşe’nin herhangi bir günde çalışmak için yapacağı ders seçme olayına ait örnek uzayı yazınız.
2. Ayşe’nin sayısal derslerden birini seçtiği bilindiğine göre çalışmak için yapacağı ders seçme olayına
ait örnek uzayı yazınız.
1 ve 2. sorularda verilen durumlara baktığımızda aynı örnek uzayda gerçekleşen iki olay için de bir
dersin seçilmesi söz konusudur. Ancak Ayşe birinci durumda listedeki tüm dersler arasından seçim
yapabilirken Ayşe’nin ikinci durumda seçimi sayısal derslerden yaptığı söylenerek bir sınırlayıcı koşul
getirilmiştir. Bu koşuldan dolayı iki olayın örnek uzayına ait kümeler birbirinden farklı hâle gelmiştir. İkinci
durumda olduğu gibi herhangi bir olayın olasılığı bulunurken aynı örnek uzayda geçerli bir koşul belirti-
lerek tanımlanan olaylar için koşullu olasılık kavramı işe koşulmaktadır.
Bu bilgilere göre “koşullu olasılık” kavramının tanımını yapınız.
Koşullu Olasılık:
83