Page 51 - Psikoloji 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 51

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         27      PSİKOLOJİ 11                                           Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi Çalışması


          Sorular


          1.  Gün içinde çok zaman geçirdiğiniz sosyal ağları kullanırken yaşadığınız durumlardan, aşağıdaki
              kategorilere örnek oluşturan durumlar nelerdir? Belirtilen boşluklara yazınız.

              Olumlu Pekiştirme      Olumsuz Pekiştirme   1.Tür Ceza           2. Tür Ceza

              .....................................  .....................................  .....................................  .....................................


          2.  Sosyal ağları kullanırken hangi koşullanma türünün etkin olduğunu açıklayarak koşullanmanın
              sosyal ağları kullanma sıklığını artırıp artırmadığını tartışınız.




          3.   Koşullanma unsurlarını gözeterek akıllı telefonlarda yeterli ve doğru şekilde sosyal ağ kullanımını
              sağlayacak bir uygulama nasıl olmalıdır?




          3. Yönerge: Aşağıdaki metni okuyarak soruları metne göre cevaplandırınız.


           İnsan yaşamı boyunca karşı karşıya kaldığı tüm yaşantılar, elde ettiği deneyimler sonucu yaşam ve
           kendisiyle ile ilgili birçok şey öğrenir. İşte tüm bunlar gibi bir tüketici olmayı, tüketim kalıplarını,
           satın alma karar süreçlerinde nasıl hareket edeceği hakkında da gerekli bilgileri çeşitli şekillerde
           edinir. Bu noktada reklam insanlara bilgi sunan, onlarla iletişim kuran boyutuyla, tüketici olmayı
           öğreten bir yapı olarak da değerlendirilebilir.
           Öğrenme kavramı bir psikolojik faktör olarak tüketici davranışlarının şekillenmesinde ve açıklan-
           masında etkili olmakta ve reklamcıların reklamın izleyici kitlesi olan bireylerin reklama yönelik
           algılamalarında ve reklamı değerlendirmelerinde önemli bir etken olarak dikkati çekmektedir. Bu
           bağlamda bir kavram olarak öğrenme ve öğrenmenin insan tarafından nasıl gerçekleştirildiğini açık-
           layan öğrenme kuramları da hedef kitle davranışlarının belirlenmesi ve hedef tüketici kitlenin etki-
           leneceği reklamların oluşturulmasında dikkate değer bir önem kazanmaktadır.
                 (Elden’in “Hedef Kitle Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Bir Faktör Olarak Öğrenme: Öğrenme ve Reklam İlişkisi”adlı çalış-
                                                                                  masından düzenlenmiştir).


          Sorular


          1.   Klasik koşullanmayı en iyi şekilde örneklediğini düşündüğünüz bir reklam filmi seçiniz. Bu reklam
              filmi, davranışınızı etkilemek için klasik koşullanmadan nasıl yararlanmıştır?






          2.   Seçtiğiniz reklam filminin, sizi etkilemede başarılı olup olmadığını nedenleriyle açıklayınız.








          48
                                                                                 Hazırlayan: Kübra Şentürk BAHŞİ
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56