Page 111 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 111
Yönetimin Temel Fonksiyonları 2
3.1.11. Yönetimin Unsurları
Amaçlara en verimli, en etkin şekilde ulaşabilmek için yönetimde şu unsur-
lara dikkat etmek gerekir:
a. Karar vermek: Yönetimin temeli ve en önemli unsurudur. Yönetim-
de her şey karar vermekle başlar. Yönetici, örgütü kurarken, geliştirirken
hatta sonlandırırken mutlaka bu unsuru kullanır. Yönetici, amaçlara ve
planlanan hedeflere ulaşmak için uygun çözüm yollarından birine karar
verir.
b. İletişim: Yönetimde iletişim çok önemlidir. Yapılacak çalışmaların
planlaması, iş bölümünün ve eşgüdümün (koordinasyonun) gerçekleş-
mesi, yönetici çalışan ilişkilerinin düzenlenmesi bu unsura bağlıdır. İleti-
şimin sağlandığı kurumlarda amaçlara ulaşmak daha kolaydır. İletişimin
sağlanabilmesi için örgütün türüne göre bir iletişim ağının olması gerekir.
Ayrıca yüz yüze sağlanan iletişim de yönetici çalışan ilişkileri için önem-
lidir.
c. Örgütlemek: Yönetimde önemli unsurlardan biridir. Örgüt içi çalışma-
ların düzenli yürütülmesi için yönetici, çalışacak personeli seçer, onların
yeteneklerine göre çalışma alanlarını belirler, onlara sorumluluk verir ve
onları bu konuda yetiştirir.
ç. Harekete geçirmek: Yönetici, personeli amaçlar doğrultusunda de-
vamlı harekete geçirme sorumluluğundadır. Bunun için yönetici güvenilir,
güçlü, cesur olmalı ve bu yönleriyle çalışanlarına örnek olmalıdır.
d. Yükseltmek: Personele maddi ya da manevi bir değerlendirmenin ya-
pılmasıdır. Bu da çalışanın motivasyonunu ve iş doyumunu artırır. Verimli
ve etkin çalışmayı oluşturur.
Karar
Yükseltme İletişim
YÖNETİM
Harekete Örgütleme
Geçirme
Şekil 3.1: Yönetim unsurları
109