Page 108 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 108

Yönetim Bilimi








                                                e-Devlet Uygulamaları
                       Devlet ve halk arasında formal iletişim artık Genel Ağ üzerinden gerçek-
                       leşmektedir. Ülkemizde de “e-Devlet”, çağdaşlaşmanın bir gereği olarak
                       verimliliği  artırmak  amacıyla  ortaya  çıkmıştır.  Bu  anlamda  yönetenlerle
                       yönetilenler arasındaki her türlü ödev ve yükümlülüklerin karşılıklı olarak
                       “dijital ortamda” sürekli ve güvenli bir biçimde gerçekleştirilmesi anlamına
                       gelmektedir (Görsel 3.25).

                       “e-Devlet” projesi, en geniş anlamıyla daha iyi bir devlet yapısının oluştu-
                       rulmasını amaçlar. “e-Devlet”in sunacağı temel hizmetlerin yönü, üç grupta
                       toplanmaktadır. Bu gruplar devletten devlete, devletten vatandaşa ve dev-
                       letten iş yaşamına şeklinde sıralanmaktadır.
                       Küreselleşmenin  hızla  ilerlediği  ve  ekonomik  anlamda  sınırların  ortadan
                       kalktığı bir dünyada, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, Tür-
                       kiye ile diğer gelişmiş ülkeler arasındaki açığı artırmaktadır. Türkiye’nin bu
                       açığı kapatabilmesi ve “bilgi toplumu”na ulaşabilmesi için devletin, gelişmiş
                       teknolojiyi kullanması ve yeni bir yapılanmaya gitmesi gerekmektedir. Bu
                       yapılanma modeli, e-Devlet olarak belirtilmektedir. Bu bağlamda, e-Devlet
                       ile “şeffaflık, hızlı ve etkin işleyiş, vatandaşın yönetime katılımı, kurumlar
                       arası bilgi alışverişi, karar verme süreçlerinin geliştirilmesi ve hızlandırıl-
                       ması, hizmet verilen vatandaşların yaşamının kolaylaştırılması” amaçlanır.

                          Bu amaçların gerçekleştirilmesi durumunda

                          • Zaman verimli kullanılmış olur.
                          • Maliyetler düşer ve verimlilik artar.

                          • Memnuniyet artar.
                          • Bireysel katılım artar.

                          • İnsan kaynaklı yanlışlar en aza indirgenir.
                          • Hem kamu hem de vatandaş için karar almada kolaylık ve hız sağ-
                          lanır.

                          • Vatandaş ile devlet arasındaki ilişki gelişir ve güven ortamı oluşur.

                          • Kamuya güven artar.
                                                                                    (Kısaltılmıştır.)
                                                                                 R. Erdem ERKUL
                                                      http://www.digitaldevlet.org/edevletnedir.html
                    Bilgi Edinme Kanunu
                         MADDE 1. Bu Kanunun amacı; demokratik ve şeffaf yönetimin gereği olan
                    eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak kişilerin bilgi edinme hakkını
                    kullanmalarına ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.


            106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113