Page 104 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 104

Yönetim Bilimi




                     İletişim; planlama, koordine etme, örgütleme ve kontrol gibi temel yönetim
                     fonksiyonlarının  gerçekleştirilmesinde  önemli  unsurlardan  biridir  (Görsel
                     3.19). Bu sayede örgütler, amaçlarını yerine getirebilir. İletişim alanındaki
                     başarısızlıklar ise örgütün maddi ve manevi kaybına neden olur.























                                                                  Görsel 3.19: Planlı iletişim

                         Kötü iletişimde
                         •  Çalışanlar, ne yapmaları gerektiği konusunda açık bir bilgiye sahip
                             değildirler. Neyi neden yaptıklarını bilmezler.
                         •  Çalışanların kendi aralarında, yöneticilerle çalışanlar arasında ya
                             da müşterilerle örgüt arasında yanlış anlaşılmalar doğabilir. Bu da
                             müşterinin olumsuz etkilenmesine ve örgütte kazanç kaybına ne-
                             den olur.

                         •  Çalışanların çalışma isteği, dolayısıyla verimlilik düşer.
                         •  Çalışanlar, fikirlerini açıklamaz ve paylaşmazlar.



                         İyi iletişimde
                         •  Herkes, örgütün amacını ve ne yapması gerektiğini bilir.

                         •  Kaynaklar,  doğru  zamanda,  doğru  yerde  kullanılır  ve  verimlilik
                            artar.

                         •  Çalışma için gerekli bütün bilgiler kolaylıkla sağlanabilir.
                         •  Sorunlar, kurum içinde çözümlenir ve sorun oluştuğunda kısa sü-

                            rede çözüm bulunur.





                        “Ne kadar bilirsen bil, anlattıkların karşındakinin anlayabildiği kadardır.”
                                                                                         Mevlana


            102
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109