Page 209 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 209

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Grup başkanları ve yardımcıları paylaşımı tamamladığında kendi gruplarına
                                     döner ve diğer gruptan öğrendikleri yeni bilgileri kendi grup arkadaşları ile
                                     paylaşırlar. Hem anlatanlar hem de dinleyenler olarak birbirlerinin eksikleri-
                                     ni tamamlarlar (SF5).
                                     Çalışma tamamlandığında genel anlatım aşamasına geçilir. Başkanlardan
                                     biri geleneksel biyoteknolojinin uygulama alanları (yoğurt yapma, sirke üret-
                                     me, hamur mayalama konuları ile bunlarla ilgili örnekler) konusunu, diğeri
                                     ise  modern  biyoteknolojinin  uygulama  alanları  (çevre,  ziraat,  tıp,  endüstri

         Uygulama Aşamaları          konuları ile bunlarla ilgili örnekler) konusunu anlatır (SF6). Başkanların anla-
                                     tımından sonra öğretmen önceden hazırlamış olduğu ve bir tarafında gele-
                                     neksel biyoteknoloji diğer tarafında modern biyoteknoloji yazan infografiği
                                     öğrencilere dağıtır. Öğrenciler geleneksel biyoteknolojinin uygulama alanla-
                                     rı ile modern biyoteknolojinin uygulama alanları kapsamı bakımından infog-
                                     rafiği oluşturmaları istenir.  Öğrenciler kendilerine verilen sürede infografiği
                                     oluştururlar (ÜF1). Öğretmen kendisinin oluşturduğu infografiği etkileşimli
                                     tahtaya yansıtır (İF3). Öğrencilerden kendi infografikleri ile karşılaştırarak
                                     gerekli yerleri düzeltmelerini ister. Öğretmen konunun önemli noktalarına bir
                                     kez daha değinerek süreci tamamlar (SF7).


                                     Hazırlanan infografikler belirli bir örüntü çerçevesinde akran grupları tara-
                                     fından incelenmeye alınır. Öğretmen tarafından tahtaya yansıtılan daha ön-
                                     ceden hazırlanmış infografik ile öğrenciler tarafından hazırlanan infografik-
                                     ler akran grupları tarafından puanlama anahtarları ile değerlendirilir (ÜF2).
                                     Bunun için öğrencilerin her birine infografik değerlendirme anahtarı dağıtılır
                                     (İF4).

                                      ADI SOYADI:                                      TARİH:
         Değerlendirme                ÖLÇÜTLER                                         EVET      HAYIR
                                      İnfografik görsel olarak uygundur.

                                      İnfografiğin dikkat çekebilme başarısı yeterlidir.
                                      İnfografiğin konu kapsayıcılığı yeterlidir.

                                      İnfografik tanınan süre içerisinde hazırlanmıştır.
                                      İnfografik akıcı, anlaşılır ve net ifadelere sahiptir.





















                                                                                                         209
   204   205   206   207   208   209   210   211   212