Page 209 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 209
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Grup başkanları ve yardımcıları paylaşımı tamamladığında kendi gruplarına
döner ve diğer gruptan öğrendikleri yeni bilgileri kendi grup arkadaşları ile
paylaşırlar. Hem anlatanlar hem de dinleyenler olarak birbirlerinin eksikleri-
ni tamamlarlar (SF5).
Çalışma tamamlandığında genel anlatım aşamasına geçilir. Başkanlardan
biri geleneksel biyoteknolojinin uygulama alanları (yoğurt yapma, sirke üret-
me, hamur mayalama konuları ile bunlarla ilgili örnekler) konusunu, diğeri
ise modern biyoteknolojinin uygulama alanları (çevre, ziraat, tıp, endüstri
Uygulama Aşamaları konuları ile bunlarla ilgili örnekler) konusunu anlatır (SF6). Başkanların anla-
tımından sonra öğretmen önceden hazırlamış olduğu ve bir tarafında gele-
neksel biyoteknoloji diğer tarafında modern biyoteknoloji yazan infografiği
öğrencilere dağıtır. Öğrenciler geleneksel biyoteknolojinin uygulama alanla-
rı ile modern biyoteknolojinin uygulama alanları kapsamı bakımından infog-
rafiği oluşturmaları istenir. Öğrenciler kendilerine verilen sürede infografiği
oluştururlar (ÜF1). Öğretmen kendisinin oluşturduğu infografiği etkileşimli
tahtaya yansıtır (İF3). Öğrencilerden kendi infografikleri ile karşılaştırarak
gerekli yerleri düzeltmelerini ister. Öğretmen konunun önemli noktalarına bir
kez daha değinerek süreci tamamlar (SF7).
Hazırlanan infografikler belirli bir örüntü çerçevesinde akran grupları tara-
fından incelenmeye alınır. Öğretmen tarafından tahtaya yansıtılan daha ön-
ceden hazırlanmış infografik ile öğrenciler tarafından hazırlanan infografik-
ler akran grupları tarafından puanlama anahtarları ile değerlendirilir (ÜF2).
Bunun için öğrencilerin her birine infografik değerlendirme anahtarı dağıtılır
(İF4).
ADI SOYADI: TARİH:
Değerlendirme ÖLÇÜTLER EVET HAYIR
İnfografik görsel olarak uygundur.
İnfografiğin dikkat çekebilme başarısı yeterlidir.
İnfografiğin konu kapsayıcılığı yeterlidir.
İnfografik tanınan süre içerisinde hazırlanmıştır.
İnfografik akıcı, anlaşılır ve net ifadelere sahiptir.
209