Page 208 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 208
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İlk olarak öğretmen; geleneksel biyoteknolojinin (yoğurt yapma, sirke üret-
me, hamur mayalama) ve modern biyoteknolojinin (çevre, ziraat, tıp, endüst-
ri) uygulama alanları ile ilgili video ve animasyonlar izleterek öğretim süreci-
ne başlar (SF1).
Örnek link: http://meb.ai/mws2KG
(İlgi aralığı: 5:46-20:15 dakikalar)
Öğrenciler animasyon veya videoyu izledikten sonra aşağıda yer alan soru-
ları tahtaya yazar;
1. Biyoteknoloji nedir?
2. Biyoteknolojinin uygulama alanları nelerdir?
3. Geleneksel biyoteknoloji nedir?
4. Geleneksel biyoteknolojinin uygulama alanları (varsa örnekleri) nelerdir?
5. Modern biyoteknoloji nedir?
6. Modern biyoteknolojinin uygulama alanları (varsa örnekleri) nelerdir?
Öğrencilerin verdiği yanıtlardan yola çıkılarak zihin haritası oluşturulur (İF1).
Öğretmen tarafından gerekli dönütler verilerek öğrencilerin konuya ilgileri
güçlendirilir (SF2).
Öğrencilerden genel olarak; geleneksel biyoteknolojinin (yoğurt yapma,
sirke üretme, hamur mayalama) ve modern biyoteknolojinin (çevre, ziraat,
tıp, endüstri) uygulama alanlarına ait daha fazla bilgi edinmeleri istenir. Öğ-
Uygulama Aşamaları
renciler biyoteknolojik uygulamalar (ilaç, aşı, hormon üretimi, yoğurt, sirke,
hamur mayalama vb.) hakkında bilgi toplamak için kullanacağı araçları
belirler. Öğrencilerden belirledikleri biyoteknoloji uygulama alanlarıyla ilgili
bilgileri toplamaları beklenir. Öğrencilerden bilimsel dergiler, bilimsel maka-
leler gibi güvenilir kaynaklardan edindikleri bilgiler ile biyoteknolojik uygula-
malar arasında ilişki kurmaları istenir (SF3).
Jigsaw tekniğinden yararlanılarak öğrenciler öğretmen tarafından iki gru-
ba ayrılır (SF4). Ayrılan gruplardan birincisi geleneksel ikincisi modern biyo-
teknoloji uygulama alanlarını temsil eden masalar hazırlanır (FÖOD1). Her
grup kendi içerisinde liderlik özelliği olan bir başkan ve bir başkan yardımcısı
belirler. Bu gruplardaki öğrencilere geleneksel biyoteknolojinin uygulama
alanları ve modern biyoteknolojinin uygulama alanları kavramlarından olu-
şan çalışma kartları dağıtılır (İF2).
Çalışma kartlarında geleneksel biyoteknolojinin uygulama alanları (yoğurt
yapma, sirke üretme, hamur mayalama konuları ve bunlarla ilgili örnekler)
ile modern biyoteknolojinin uygulama alanları (çevre, ziraat, tıp, endüstri ko-
nuları ve bunlarla ilgili örnekler) kapsamında ayrıntılar yer alır.
Başkanlar kutu içerisinden bir tane kart çeker ve gruplarına dönerek seçtik-
leri konunun ne olduğunu grup arkadaşlarıyla paylaşır. Grup içindeki bilgi
aktarımı bittikten sonra grup başkan ve yardımcıları bir araya gelirler. Bura-
da her bir başkan kendi grubunda araştırılıp tartışılan konuyu diğer başkan
ve yardımcısına aktarır.
208