Page 208 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 208

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     İlk olarak öğretmen; geleneksel biyoteknolojinin (yoğurt yapma, sirke üret-
                                     me, hamur mayalama) ve modern biyoteknolojinin (çevre, ziraat, tıp, endüst-
                                     ri) uygulama alanları ile ilgili video ve animasyonlar izleterek öğretim süreci-
                                     ne başlar (SF1).
                                     Örnek link: http://meb.ai/mws2KG

                                     (İlgi aralığı: 5:46-20:15 dakikalar)
                                     Öğrenciler animasyon veya videoyu izledikten sonra aşağıda yer alan soru-
                                     ları tahtaya yazar;
                                     1.  Biyoteknoloji nedir?
                                     2.  Biyoteknolojinin uygulama alanları nelerdir?
                                     3.  Geleneksel biyoteknoloji nedir?

                                     4.  Geleneksel biyoteknolojinin uygulama alanları (varsa örnekleri) nelerdir?
                                     5.  Modern biyoteknoloji nedir?

                                     6.  Modern biyoteknolojinin uygulama alanları (varsa örnekleri) nelerdir?
                                     Öğrencilerin verdiği yanıtlardan yola çıkılarak zihin haritası oluşturulur (İF1).
                                     Öğretmen tarafından gerekli dönütler verilerek öğrencilerin konuya ilgileri
                                     güçlendirilir (SF2).

                                     Öğrencilerden  genel  olarak;  geleneksel  biyoteknolojinin  (yoğurt  yapma,
                                     sirke üretme, hamur mayalama) ve modern biyoteknolojinin (çevre, ziraat,
                                     tıp, endüstri) uygulama alanlarına ait daha fazla bilgi edinmeleri istenir. Öğ-
         Uygulama Aşamaları
                                     renciler biyoteknolojik uygulamalar (ilaç, aşı, hormon üretimi, yoğurt, sirke,
                                     hamur  mayalama  vb.)  hakkında  bilgi  toplamak  için  kullanacağı  araçları
                                     belirler. Öğrencilerden belirledikleri biyoteknoloji uygulama alanlarıyla ilgili
                                     bilgileri toplamaları beklenir. Öğrencilerden bilimsel dergiler, bilimsel maka-
                                     leler gibi güvenilir kaynaklardan edindikleri bilgiler ile biyoteknolojik uygula-
                                     malar arasında ilişki kurmaları istenir (SF3).

                                     Jigsaw tekniğinden yararlanılarak öğrenciler öğretmen tarafından iki gru-
                                     ba ayrılır (SF4). Ayrılan gruplardan birincisi geleneksel ikincisi modern biyo-
                                     teknoloji uygulama alanlarını temsil eden masalar hazırlanır (FÖOD1).  Her
                                     grup kendi içerisinde liderlik özelliği olan bir başkan ve bir başkan yardımcısı
                                     belirler.  Bu  gruplardaki  öğrencilere  geleneksel  biyoteknolojinin  uygulama
                                     alanları ve modern biyoteknolojinin uygulama alanları kavramlarından olu-
                                     şan çalışma kartları dağıtılır (İF2).

                                     Çalışma kartlarında geleneksel biyoteknolojinin uygulama alanları (yoğurt
                                     yapma, sirke üretme, hamur mayalama konuları ve bunlarla ilgili örnekler)
                                     ile modern biyoteknolojinin uygulama alanları (çevre, ziraat, tıp, endüstri ko-
                                     nuları ve bunlarla ilgili örnekler) kapsamında ayrıntılar yer alır.
                                     Başkanlar kutu içerisinden bir tane kart çeker ve gruplarına dönerek seçtik-
                                     leri  konunun  ne  olduğunu  grup  arkadaşlarıyla  paylaşır.  Grup  içindeki  bilgi
                                     aktarımı bittikten sonra grup başkan ve yardımcıları bir araya gelirler. Bura-
                                     da her bir başkan kendi grubunda araştırılıp tartışılan konuyu diğer başkan
                                     ve yardımcısına aktarır.



    208
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212