Page 210 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 210
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, etki-
leşimli tahta, interaktif uygulamalar vb.)
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/zıtlıklar oluşturma/sesli betimlemeler şeklinde
hazırlanmaları
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
• Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
sağlama
210