Page 210 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 210

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma
                                        • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
                                       tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
                                       görsel vb.)
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, etki-
                                       leşimli tahta, interaktif uygulamalar vb.)
                                        • Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
                                       puntosu  büyük  harflerle/zıtlıklar  oluşturma/sesli  betimlemeler  şeklinde
                                       hazırlanmaları
                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma

                                        • Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
                                        • Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
                                       sağlama

















































    210
   205   206   207   208   209   210   211   212