Page 205 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 205

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 30

        TEMA: GEN
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.12.2.9. Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili bilgi toplayabilme

                                     a) Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili bilgi toplamak için kullanacağı
                                     araçları belirler.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili bilgilere ulaşır.
         Birimleri
                                     c) Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili ulaştığı bilgileri doğrular.
                                     ç) Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili ulaştığı bilgileri kaydeder.


                                     Öğrencilerin 8. sınıf fen bilimleri dersinde biyoteknolojik çalışmalar, biyotek-
                                     noloji uygulamalarının çevreye etkisi ve biyoteknoloji kavramında oluşturu-
         Ön Koşul Beceriler/Temel    lan ikilemlerle bu uygulamaların insanlık için yararlı ve zararlı yönlerini tar-
         Kabuller
                                     tıştığı, gelecekteki biyoteknoloji uygulamalarının neler olabileceği hakkında
                                     tahminlerde bulundukları kabul edilmektedir.


                                     Öğrenciler  biyoteknolojinin  uygulama  alanlarını  yaşamla  ilişkilendirmede
                                     güçlük çekebilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili bilgi toplamada güçlük çekebilir.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili ulaştığı bilgileri bütün-
                                     leştirmede ve kaydetmede güçlük çekebilir.

                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Zihin haritası dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etki-
                                     leşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel
                                     olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dikkat
                                     ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.
                                     İF2:  Çalışma  kartları  dijital  ortamda  sesli  betimlemelerle  desteklenebilir,
                                     etkileşimli tahtada yazı puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için
                                     bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına
                                     dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.
         İçerik
                                     İF3: Öğrencilere verilecek olan infografik yazı puntoları büyütülerek payla-
                                     şılabilir. İnfografik dijital ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirile-
                                     bilir. İnfografik üzerine yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir,
                                     ses kaydı alınabilir.

                                     İF4: İnfografik değerlendirme anahtarı dijital ortamda sesli betimlemeler-
                                     le desteklenebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan
                                     öğrenciler için bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şe-
                                     kil-zemin zıtlığına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.




                                                                                                         205
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210