Page 205 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 205
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 30
TEMA: GEN
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.12.2.9. Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili bilgi toplayabilme
a) Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili bilgi toplamak için kullanacağı
araçları belirler.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili bilgilere ulaşır.
Birimleri
c) Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili ulaştığı bilgileri doğrular.
ç) Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili ulaştığı bilgileri kaydeder.
Öğrencilerin 8. sınıf fen bilimleri dersinde biyoteknolojik çalışmalar, biyotek-
noloji uygulamalarının çevreye etkisi ve biyoteknoloji kavramında oluşturu-
Ön Koşul Beceriler/Temel lan ikilemlerle bu uygulamaların insanlık için yararlı ve zararlı yönlerini tar-
Kabuller
tıştığı, gelecekteki biyoteknoloji uygulamalarının neler olabileceği hakkında
tahminlerde bulundukları kabul edilmektedir.
Öğrenciler biyoteknolojinin uygulama alanlarını yaşamla ilişkilendirmede
güçlük çekebilir.
Tema Bazlı Öğrenci Biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili bilgi toplamada güçlük çekebilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler biyoteknolojinin uygulama alanları ile ilgili ulaştığı bilgileri bütün-
leştirmede ve kaydetmede güçlük çekebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Zihin haritası dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etki-
leşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel
olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dikkat
ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.
İF2: Çalışma kartları dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir,
etkileşimli tahtada yazı puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için
bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına
dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.
İçerik
İF3: Öğrencilere verilecek olan infografik yazı puntoları büyütülerek payla-
şılabilir. İnfografik dijital ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirile-
bilir. İnfografik üzerine yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir,
ses kaydı alınabilir.
İF4: İnfografik değerlendirme anahtarı dijital ortamda sesli betimlemeler-
le desteklenebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan
öğrenciler için bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şe-
kil-zemin zıtlığına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.
205