Page 206 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 206
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen derse giriş yaparken konu ile ilgili aşamaların görselleri ile
hazırlanmış poster, afiş, albüm vb. materyalleri inceletebilir, dijital ortamda
hazırlanmış sunu izletebilir, konu ile ilgili bilgileri yazılı olarak verebilir, yazılı
materyal kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital ortamda ses-
lendirilebilir, farklı web 2.0 araçları kullanılarak sunu hazırlanabilir. Video
ve animasyonlar dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, alt yazı
hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir. Video ve animasyonlar yerine
albüm, broşür, afiş gibi ürünler incelenebilir.
SF2: Dönütler yazılı olarak verilebilir, kabartma harflerle yazılabilir, yazı
puntosu büyütülebilir. Özetleme yapılabilir.
SF3: Öğretmen konu ile ilgili aşamaların görselleri ile hazırlanmış poster,
afiş, albüm vb. materyalleri inceletebilir, dijital ortamda hazırlanmış sunu iz-
letebilir, demonstrasyon yaptırabilir.
SF4: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
Süreç rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sö-
zel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir. Jigsaw yerine kartopu
(2-4-8'li gruplar) tekniği kullanılabilir.
SF5: Öğrenciler bilgi paylaşımını sözlü olarak yapabilirler, etkileşimli tahtayı
kullanabilirler, yazılı olarak afiş ve poster olarak sunulabilir, web 2.0 araçları
kullanılarak hazırlanan içerik ile dijital ortamda paylaşabilirler.
SF6: Çalışma tamamlandığında genel anlatım yapılırken içerik grup üyeleri
arasında paylaşılarak sunum yapılması sağlanabilir. Sunum yapılırken su-
num yapan grup sözlü sunum yerine elde edilen bilgileri içeren görseller di-
ğer öğrencilerle paylaşılabilir. Görseller kullanılarak afiş, pano, poster oluş-
turulabilir.
SF7: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kavram
karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları alı-
narak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları kullanılabilir, özet-
leme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç duyan
öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazırlanabilir.
ÜF1: İnfografik yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda hazırlanabilir, di-
jital ortamda seslendirilebilir. İnfografik üzerinde yapılacak işaretlemeler/
alınacak notlar dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir, ihtiyacı olan
öğrencilere fazladan süre verilebilir. İnfografik yerine çalışma yaprağı gibi
araçlar kullanılabilir.
Ürün
ÜF2: Dereceli puanlama anahtarı puntoları büyütülebilir, dijital ortamda
hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Yapılacak işaretlemeler dijital
ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir, ihtiyacı olan öğrencilere fazladan
süre verilebilir. Dereceli puanlama anahtarı yerine öz değerlendirme, akran
değerlendirme çizelgeleri, kontrol listeleri gibi araçlar kullanılabilir. Değer-
lendirme sürecinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmen tarafından de-
ğerlendirilebilir, ek süre verilebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Düzenlemeleri yaşayan öğrenciler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir.
Grup üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir.
206