Page 206 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 206

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1: Öğretmen derse giriş yaparken konu ile ilgili aşamaların görselleri ile
                                     hazırlanmış poster, afiş, albüm vb. materyalleri inceletebilir, dijital ortamda
                                     hazırlanmış sunu izletebilir, konu ile ilgili bilgileri yazılı olarak verebilir, yazılı
                                     materyal kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital ortamda ses-
                                     lendirilebilir,  farklı  web  2.0  araçları  kullanılarak  sunu  hazırlanabilir.  Video
                                     ve animasyonlar dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, alt yazı
                                     hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir. Video ve animasyonlar yerine
                                     albüm, broşür, afiş gibi ürünler incelenebilir.

                                     SF2:  Dönütler  yazılı  olarak  verilebilir,  kabartma  harflerle  yazılabilir,  yazı
                                     puntosu büyütülebilir. Özetleme yapılabilir.

                                     SF3:  Öğretmen  konu  ile  ilgili  aşamaların  görselleri  ile  hazırlanmış  poster,
                                     afiş, albüm vb. materyalleri inceletebilir, dijital ortamda hazırlanmış sunu iz-
                                     letebilir, demonstrasyon yaptırabilir.
                                     SF4: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
         Süreç                       rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sö-
                                     zel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir. Jigsaw yerine kartopu
                                     (2-4-8'li gruplar) tekniği kullanılabilir.
                                     SF5: Öğrenciler bilgi paylaşımını sözlü olarak yapabilirler, etkileşimli tahtayı
                                     kullanabilirler, yazılı olarak afiş ve poster olarak sunulabilir, web 2.0 araçları
                                     kullanılarak hazırlanan içerik ile dijital ortamda paylaşabilirler.
                                     SF6: Çalışma tamamlandığında genel anlatım yapılırken içerik grup üyeleri
                                     arasında  paylaşılarak  sunum  yapılması  sağlanabilir.  Sunum  yapılırken  su-
                                     num yapan grup sözlü sunum yerine elde edilen bilgileri içeren görseller di-
                                     ğer öğrencilerle paylaşılabilir. Görseller kullanılarak afiş, pano, poster oluş-
                                     turulabilir.
                                     SF7: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kavram
                                     karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları alı-
                                     narak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları kullanılabilir, özet-
                                     leme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç duyan
                                     öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazırlanabilir.

                                     ÜF1: İnfografik yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda hazırlanabilir, di-
                                     jital  ortamda  seslendirilebilir.  İnfografik  üzerinde  yapılacak  işaretlemeler/
                                     alınacak notlar dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir, ihtiyacı olan
                                     öğrencilere fazladan süre verilebilir. İnfografik yerine çalışma yaprağı gibi
                                     araçlar kullanılabilir.
         Ürün
                                     ÜF2:  Dereceli  puanlama  anahtarı  puntoları  büyütülebilir,  dijital  ortamda
                                     hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Yapılacak işaretlemeler dijital
                                     ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir, ihtiyacı olan öğrencilere fazladan
                                     süre verilebilir. Dereceli puanlama anahtarı yerine öz değerlendirme, akran
                                     değerlendirme çizelgeleri, kontrol listeleri gibi araçlar kullanılabilir. Değer-
                                     lendirme sürecinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmen tarafından de-
                                     ğerlendirilebilir, ek süre verilebilir.

                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Düzenlemeleri               yaşayan  öğrenciler  için  rahat  hareket  edebilecekleri  ortamı  sağlayabilir.
                                     Grup üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir.
    206
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211