Page 207 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 207
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Bazen Geleneksel Bazen Modern
Konu Biyoteknolojinin uygulama alanları
Biyoteknolojiyi tanıma
Biyoteknolojinin uygulama alanlarını bilme
Öğrenme Hedefleri Biyoteknolojinin yenilikçi yaklaşımlarını anlama
Geleneksel ve modern biyoteknoloji kapsamındaki uygulama alanlarını bil-
me
12. Sınıf biyoloji ders kitabı, konu ile ilgili videolar, animasyonlar, bilimsel der-
Materyaller
giler, etkinlik kâğıtları, makas, kalem, karton çeşitleri, boya kalemleri
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte özetleme, esnek gruplama, zihin haritası, Jigsaw tekniği, çalış-
ma kartları, doğrudan anlatım, infografik hazırlama, akran değerlendirmesi
yöntemleri kullanılacaktır.
Özetleme: Öğretmen geleneksel ve modern biyoteknolojinin uygulama
alanları ile ilgili (çevre, ziraat, tıp, endüstri) sözlü sunum yapar. Öğrenci bilgi
alt yapılarını güçlendirip üç boyutlu düşünme becerisi kazandırabilmek için
etkileşimli tahtadan görsel sunumu gerçekleştirir.
Esnek Gruplama: Öğrenciler ikişerli, üçerli veya daha geniş gruplara ayrı-
labileceği gibi aynı ya da farklı düzeylerde de olabilir. Bu gruplandırma ile
öğrenciler farklı fikirlere, esnek bakış açısına ve grupla çalışma becerilerine
sahip olurlar.
Zihin Haritası: Öğretmen zihin haritasını başlangıçta anahtar kelimeler ve
şekiller kullanarak uygular. Böylece anahtar kelimeler ve şekillerin kalıcı ola-
rak öğrenilmesini sağlar.
Etkinlik Açıklaması
Jigsaw Tekniği: Öğrenciler öğretmen tarafından iki gruba ayrılır. Her grup
kendi uzmanlık konusunu dikkate alarak grup arkadaşlarına geleneksel bi-
yoteknolojinin uygulama alanlarını ya da modern biyoteknolojinin uygulama
alanlarını öğretmeye çalışır. Öğrencilerin kendi konuları ile ilgili bilgilerini
birbirlerine aktarmasından sonra her öğrencinin bireysel olarak kendilerini
değerlendirmelerini sağlar.
Çalışma Kartları: Konunun kategorik uygulamasında boyut kazanabilmek
için çalışma kartlarından yararlanılır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen sürecin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için düz
anlatım tekniği kullanarak aktarmak istediği bilgiyi öğrencilere iletir.
İnfografik Hazırlanması: Oyundan sonra infografik hazırlanarak, bilgilerin
kalıcılığı ve bellekte organize olması sağlanır.
Akran Değerlendirmesi: Öğrencilerin oluşturduğu infografiklerin akranları
tarafından incelenerek gerekli düzeltmelerin yapılması sağlanır.
207