Page 207 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 207

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Bazen Geleneksel Bazen Modern
         Konu                        Biyoteknolojinin uygulama alanları
                                     Biyoteknolojiyi tanıma
                                     Biyoteknolojinin uygulama alanlarını bilme
         Öğrenme Hedefleri           Biyoteknolojinin yenilikçi yaklaşımlarını anlama
                                     Geleneksel ve modern biyoteknoloji kapsamındaki uygulama alanlarını bil-
                                     me

                                     12. Sınıf biyoloji ders kitabı, konu ile ilgili videolar, animasyonlar, bilimsel der-
         Materyaller
                                     giler, etkinlik kâğıtları, makas, kalem, karton çeşitleri, boya kalemleri
         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte özetleme, esnek gruplama, zihin haritası, Jigsaw tekniği, çalış-
                                     ma kartları, doğrudan anlatım, infografik hazırlama, akran değerlendirmesi
                                     yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Özetleme:  Öğretmen  geleneksel  ve  modern  biyoteknolojinin  uygulama
                                     alanları ile ilgili (çevre, ziraat, tıp, endüstri) sözlü sunum yapar. Öğrenci bilgi
                                     alt yapılarını güçlendirip üç boyutlu düşünme becerisi kazandırabilmek için
                                     etkileşimli tahtadan görsel sunumu gerçekleştirir.
                                     Esnek Gruplama: Öğrenciler ikişerli, üçerli veya daha geniş gruplara ayrı-
                                     labileceği gibi aynı ya da farklı düzeylerde de olabilir. Bu gruplandırma ile
                                     öğrenciler farklı fikirlere, esnek bakış açısına ve grupla çalışma becerilerine
                                     sahip olurlar.
                                     Zihin Haritası: Öğretmen zihin haritasını başlangıçta anahtar kelimeler ve
                                     şekiller kullanarak uygular. Böylece anahtar kelimeler ve şekillerin kalıcı ola-
                                     rak öğrenilmesini sağlar.
         Etkinlik Açıklaması
                                     Jigsaw Tekniği: Öğrenciler öğretmen tarafından iki gruba ayrılır. Her grup
                                     kendi uzmanlık konusunu dikkate alarak grup arkadaşlarına geleneksel bi-
                                     yoteknolojinin uygulama alanlarını ya da modern biyoteknolojinin uygulama
                                     alanlarını  öğretmeye  çalışır.  Öğrencilerin  kendi  konuları  ile  ilgili  bilgilerini
                                     birbirlerine aktarmasından sonra her öğrencinin bireysel olarak kendilerini
                                     değerlendirmelerini sağlar.

                                     Çalışma Kartları: Konunun kategorik uygulamasında boyut kazanabilmek
                                     için çalışma kartlarından yararlanılır.
                                     Doğrudan Anlatım: Öğretmen sürecin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için düz
                                     anlatım tekniği kullanarak aktarmak istediği bilgiyi öğrencilere iletir.
                                     İnfografik Hazırlanması: Oyundan sonra infografik hazırlanarak, bilgilerin
                                     kalıcılığı ve bellekte organize olması sağlanır.
                                     Akran Değerlendirmesi: Öğrencilerin oluşturduğu infografiklerin akranları
                                     tarafından incelenerek gerekli düzeltmelerin yapılması sağlanır.








                                                                                                         207
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212