Page 200 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 200

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Benim Çok Alelim Var
         Konu                        Kan grupları
                                     Kan gruplarını tanıma.
                                     Kan gruplarının özellikleri anlama.
                                     Kan gruplarının belirlenmesinde alyuvarlardaki antijen ve plazmadaki anti-
                                     korun rolünü öğrenme.
         Öğrenme Hedefleri
                                     Rh faktörünü anlama.
                                     Kan gruplarıyla ilgili deney yapma.
                                     Çökelme durumları verilen kan gruplarının ne olduğunu belirleme.
                                     Kan gruplarının eş baskınlığa ve çok alelliliğe örnek olduğunu öğrenme.
                                     12. Sınıf biyoloji ders kitabı, konu ile ilgili videolar, etkinlik kâğıtları, animas-
                                     yonlar, kan merkezinden alınan kan örnekleri, Anti-A serumu, Anti-B serumu,
         Materyaller
                                     Anti-D serumu, lam, kan grubu tayin anahtarı, kan grubu belirleme tablosu,
                                     tahta, tebeşir, blok kâğıt, zarflar
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu  etkinlikte  önkoşullar,  soru  cevap,  video  izleme,  özetleme  ve  sunuş,  kan
                                     grubu tayin anahtarı, deney-gözlem yapma, belirtke tablosu, zincir notlar ve
                                     araştırma yöntemleri kullanılacaktır.

                                     Önkoşullar: Derste deney yapılacağından ders öncesinde hazırlık yapılması
                                     gerekmektedir.  Sağlık  kuruluşlarından  kan  örnekleri  alınarak,  çökelmelerini
                                     önleyecek sıvılarla karıştırılır ve uygun koşullarda tüplerde saklanmalıdır.
                                     Soru-Cevap: Derse ilgi uyandırmak ve konuyla ilgili bilgilerini öğrenmek için
                                     öğretmen kan grupları ile ilgili çeşitli sorular sorar ve konuya giriş yapar.
                                     Video İzleme: OGM Materyaldeki konu ile ilgili video izletilerek öğrencilerin
                                     kan grupları, antijen ve antikorları ile genotiplerinin neler olduğu hakkında
                                     fikir edinmeleri sağlanır.
                                     Özetleme ve Sunuş: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı
                                     olması amacıyla kan grupları ile ilgili bilgileri yazar. Oluşturulan bilgi kartları
                                     ya da sunular sınıfta herkes tarafından görülebilecek bir noktada sergilenir.
         Etkinlik Açıklaması
                                     Kan Grubu Tayin Anahtarı: Kan grubu belirlenmesinde çökelme ya da çö-
                                     kelmeme durumlarını gözleyerek kan grubunun ne olduğunu açıklayan bilgi
                                     tablosunu  görmeleri  sağlanır.  Böylece  öğrenciler  deneyde  gözlemledikleri
                                     kan grubunu belirlemiş olurlar.
                                     Deney-Gözlem Yapma: Farklı kan örnekleri üzerine Anti-A, Anti-B ve Anti-D
                                     serumları damlatılarak ilgili kan örneğinin kan grubu ve Rh faktörünün feno-
                                     tiplerini belirlemeleri sağlanır.
                                     Belirtke Tablosu: Öğrencilere dağıtılan tablo vasıtası ile kan grubu fenotipi-
                                     nin belirlenmesi istenir. Bu şekilde öğrencilerin sahip oldukları bilgilerin sem-
                                     bolik olarak yorumlanması sağlanır.
                                     Zincir Notlar ve Araştırma: Öğretmen öğrencilere konu ile ilgili araştırma
                                     yapmasını söyler, öğrenciler arasında zarf dolaştırır ve önceden hazırlamış
                                     olduğu soruyu sorar. Bu şekilde öğrencinin kaygılanmadan gerçek düşünce-
                                     sini iletmesi sağlanır.

    200
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205