Page 197 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 197

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 29

        TEMA: GEN
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.12.2.6. Eş baskınlık ve çok alellilikle ilgili deney yapabilme
                                     a) Kan gruplarıyla ilgili deney tasarlar.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   b) Deneyden elde ettiği sonuçların analizini yaparak eş baskınlık ve çok alel-
                                     liliğin niteliklerini tespit eder.
                                     Öğrencilerin 6. sınıf fen bilimleri dersinde kan grupları arasındaki kan alışve-
                                     rişini ifade ettikleri, kan gruplarında moleküler temellere girmedikleri, kan
         Ön Koşul Beceriler/Temel    alışverişinin,  uygulamalarda  aynı  gruplar  arasında  yapılması  esas  alındı-
         Kabuller                    ğından “genel alıcı” ve “genel verici” ifadeleri kullanılmadan öğrendikleri ve
                                     Rh faktörüne kısaca değinildiği ancak kan uyuşmazlığına girilmediği kabul
                                     edilmektedir.

                                     Öğrenciler kan grubunun nasıl belirlendiğini anlamada güçlük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler kan grubu fenotiplerinin nasıl belirlendiğini anlamada güçlük ya-
                                     şayabilirler.
                                     Öğrenciler fenotipleri belirli olan kan gruplarının genotiplerinin neler olabi-
                                     leceğini anlamada güçlük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler kan gruplarının oluşumunda çok alelliliğin etkisini anlamada güç-
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 lük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler  kan  gruplarının  oluşumunda  eş  baskınlığın  etkisini  anlamada
                                     güçlük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler  kan  gruplarının  oluşumunda  Rh  faktörünün  etkisini  anlamada
                                     güçlük yaşayabilirler.

                                     Öğrenciler kan alışverişlerinde çökelmenin meydana gelme sebebini anla-
                                     mada güçlük yaşayabilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: Kan grubu tayin anahtarını tahtaya yazarken dijital ortamda sesli be-
                                     timlemelerle desteklenebilir, kabartma olarak yazılabilir, etkileşimli tahtada
                                     puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel olarak paylaşı-
                                     labilir.
                                     İF2: Verilecek olan zarflar ve zarfların içinde yer alacak sorular kabartma
                                     harfler kullanarak, şekil-zemin karşıtlığı gözetilerek hazırlanabilir. Verilecek
         İçerik                      olan zarflar ve zarfların içinde yer alacak sorular sesli betimlemeler kullana-
                                     rak, görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir.

                                     İF3: Öğretmen tarafından tahtaya çizilen tablo sesli betimlenebilir. İhtiyaç
                                     duyan öğrencilere çıktı alınarak verilebilir. Çıktısı alınan tablo öğrenci ihti-
                                     yaçlarına göre puntoları büyütülerek hazırlanabilir, kabartma harfler kulla-
                                     nılabilir. Şekil-zemin karşıtlığı gözeterek, görselleştirmelere yer vererek ha-
                                     zırlanabilir. Tablo dijital ortamda sunulabilir.




                                                                                                         197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202