Page 196 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 196

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     3.  Tam çiçeğin tüm kısımlarını taşıyan yapı hangisidir?
                                        ..........................................................................................................................

                                     4.  Mayoz bölünme ile üreme hücrelerini oluşturan yapılar hangileridir?
                                        ..........................................................................................................................
                                     5.  Dişi organı oluşturan yapılar hangileridir?

                                        ..........................................................................................................................
                                     6.  Tam çiçeğin yapısında bulunan yapıların en dış kısmından en iç kısmına
                                        doğru sıralanışı nasıldır?
                                        ..........................................................................................................................
         Değerlendirme               7.  İçinde polen keselerinin bulunduğu yapı hangisidir?

                                        ..........................................................................................................................
                                     8.  Çoğunlukla parlak yapılı ve göz alıcı renklere sahip olup böceklerin ve diğer
                                        tozlaştırıcıların ilgisini çekerek tozlaşmaya yardımcı olan yapı hangisidir?
                                        ..........................................................................................................................
                                     9.  Döllenmenin gerçekleşeceği tam çiçek kısmı hangisidir?

                                        ..........................................................................................................................
                                     Öğrencilere belirli bir süre verilir ve süre bitiminde gridin doğru cevapları öğ-
                                     retmen tarafından açıklanır. Değerlendirme etkinliği tamamlandıktan sonra
                                     ders bitirilir (ÜF2).




                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma
                                        • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
                                       tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
                                       görsel vb.)
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, etki-
                                       leşimli tahta, interaktif uygulamalar vb.)
                                        • Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
                                       puntosu  büyük  harflerle/zıtlıklar  oluşturma/sesli  betimlemeler  şeklinde
                                       hazırlanmaları

                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
                                        • Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
                                        • Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
                                       sağlama





    196
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201