Page 196 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 196
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
3. Tam çiçeğin tüm kısımlarını taşıyan yapı hangisidir?
..........................................................................................................................
4. Mayoz bölünme ile üreme hücrelerini oluşturan yapılar hangileridir?
..........................................................................................................................
5. Dişi organı oluşturan yapılar hangileridir?
..........................................................................................................................
6. Tam çiçeğin yapısında bulunan yapıların en dış kısmından en iç kısmına
doğru sıralanışı nasıldır?
..........................................................................................................................
Değerlendirme 7. İçinde polen keselerinin bulunduğu yapı hangisidir?
..........................................................................................................................
8. Çoğunlukla parlak yapılı ve göz alıcı renklere sahip olup böceklerin ve diğer
tozlaştırıcıların ilgisini çekerek tozlaşmaya yardımcı olan yapı hangisidir?
..........................................................................................................................
9. Döllenmenin gerçekleşeceği tam çiçek kısmı hangisidir?
..........................................................................................................................
Öğrencilere belirli bir süre verilir ve süre bitiminde gridin doğru cevapları öğ-
retmen tarafından açıklanır. Değerlendirme etkinliği tamamlandıktan sonra
ders bitirilir (ÜF2).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, etki-
leşimli tahta, interaktif uygulamalar vb.)
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/zıtlıklar oluşturma/sesli betimlemeler şeklinde
hazırlanmaları
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
• Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
sağlama
196