Page 195 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 195
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örneğin, taç yaprakların genellikle renkli ve görsel değerlerinin fazla olma-
sının tozlaşmada rolü olduğunu, başçık kısmında polen oluşumu gerçekleş-
tiğini, tozlaşmayla gelen polenlerin dişi organın tepeciğine yapıştığını vb.
belirtirler (SF3).
Öğrencilerin tartışmalarının ardından öğretmen tahtaya tam bir çiçek gör-
seli çizer (İF3). Ardından öğretmen öğrencilerin açıklamalarını dinler ve ko-
nuyu özetler. Tam çiçeğin tanımını yapar. Tam çiçeğin kısımlarını görsel üze-
rinde gösterdikten sonra bu kısımların tozlaşma, döllenme, tohum ve meyve
oluşumundaki önemine vurgu yapar (SF4).
Uygulama Aşamaları Tepecik Başcık Erkek organ
Dişi organ Dişicik borusu Sapçık
Yumurtalık
Tohum taslağı
Çanak yaprak
Taç yaprak
Çiçek sapı
Çiçek tablası
Öğretmen öğrencilere tam çiçeğin kısımları ve bu kısımların tozlaşma, döl-
lenme, tohum ve meyvenin oluşumundaki rollerini açıklamak için hazırladığı
yapılandırılmış gridi öğrencilere dağıtır (İF4).
Örnek yapılandırılmış grid aşağıdaki gibidir.
1 2 3
TAÇ BAŞÇIK TEPECİK
4 5 6
YUMURTALIK ÇİÇEK TABLASI TOHUM TASLAĞI
Değerlendirme
7 8 9
SAPÇIK DİŞİCİK BORUSU ÇANAK
1. Erkek organı oluşturan yapılar hangileridir?
..........................................................................................................................
2. Tam çiçekte bulunan yaprak çeşitleri hangileridir?
..........................................................................................................................
195