Page 193 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 193

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Benim Adım Tam Çiçek
         Konu                        Tam çiçeğin kısımları
                                     Tam çiçeğin ne anlama geldiğini anlama
                                     Tam çiçeğin kısımlarını öğrenme
         Öğrenme Hedefleri           Tam çiçeğin kısımlarının görevlerini öğrenme

                                     Tam çiçeğin kısımlarının bitkilerde tozlaşma, döllenme, tohum ve meyvenin
                                     oluşumundaki rolünü öğrenme.
                                     Çiçek örnekleri, ders kitapları, tam çiçek görseli, gözlem formu, örnek video,
         Materyaller
                                     tahta, tebeşir, yapılandırılmış grid
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte soru-cevap, esnek gruplama, gözlem yapma,  video ile öğrenim,
                                     yapılandırılmış grid yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Soru-cevap: Öğretmen öğrencilerine soru sorarak derse giriş yapar ve aldığı
                                     cevapları yönlendirerek onları güdülemiş olur.
                                     Esnek  Gruplama:  Öğretmen  öğrencilere  gözlem  etkinliği  yaptırmak  üze-
                                     re esnek şekilde gruplandırır. Böylece farklı fikirlere, esnek bakış açısına ve
                                     grupla çalışma becerilerine sahip olurlar.
         Etkinlik Açıklaması         Gözlem Yapma: Öğrencilerden kendilerine verilen gözlem formuna gözlem-
                                     ledikleri tam çiçek kısımlarıyla ilgili gözlem ve düşüncelerini yazmaları istenir.

                                     Video ile Öğrenim: Öğretmen öğrencilerine EBA ve işrer platformlardan ilgili
                                     videolar izletilir. Bu şekilde öğrencilerin konuya olan hâkimiyetleri artar.

                                     Yapılandırılmış Grid: Öğretmen öğrencilere önceden hazırlamış olduğu çe-
                                     şitli  sorulara  cevap  oluşturabilecek  türde  cümlelerin  yer  aldığı  bir  etkinlik
                                     kağıdı paylaşır. Öğrenciler gridi uygularken aynı zamanda kendi öğrenme
                                     çıktılarına ulaşırlar.

                                     Öğretmen  ders  öncesinde  sınıfa  çeşitli  çiçekli  bitki  örnekleri  getirerek  öğ-
                                     rencilerin  tümünün  inceleyebileceği  şekilde  yerleştirir  (İF1).  Öğrencilerin
                                     çiçekleri  incelemelerini  ister.  Ardından  öğretmen  “İlkbaharda  etrafımızda
                                     gördüğümüz çiçeklerin farklı renklere sahip olmasının sebebi nedir?”, “Tüm
                                     bitkilerde çiçek oluşumu görülür mü?” gibi sorularla öğrencilerde çiçeğin kı-
                                     sımları ve görevleriyle ilgili merak uyandırılır. Çiçeğin kısımlarının üreme için
         Uygulama Aşamaları          önemi vurgulanarak öğrencilerin güdülenmesi sağlanır (SF1).
                                     Öğretmen tam çiçeğin kısımlarının incelenmesine yönelik bir gözlem etkinliği
                                     tasarlayacaklarını belirtir. Bunun için öğretmen esnek gruplama yöntemi ile
                                     öğrencileri rastlantısal olarak 4 gruba ayırır (SF2) ve sınıfta 4 ayrı çalışma
                                     masası oluşturur (FOÖD1). Daha sonra öğrenciler kendi gruplarıyla birlikte
                                     masalarına yerleşir. Dileyen öğrenciler farklı masaları da ziyaret edebilecek-
                                     lerdir.







                                                                                                         193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198