Page 193 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 193
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Benim Adım Tam Çiçek
Konu Tam çiçeğin kısımları
Tam çiçeğin ne anlama geldiğini anlama
Tam çiçeğin kısımlarını öğrenme
Öğrenme Hedefleri Tam çiçeğin kısımlarının görevlerini öğrenme
Tam çiçeğin kısımlarının bitkilerde tozlaşma, döllenme, tohum ve meyvenin
oluşumundaki rolünü öğrenme.
Çiçek örnekleri, ders kitapları, tam çiçek görseli, gözlem formu, örnek video,
Materyaller
tahta, tebeşir, yapılandırılmış grid
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, esnek gruplama, gözlem yapma, video ile öğrenim,
yapılandırılmış grid yöntemleri kullanılacaktır.
Soru-cevap: Öğretmen öğrencilerine soru sorarak derse giriş yapar ve aldığı
cevapları yönlendirerek onları güdülemiş olur.
Esnek Gruplama: Öğretmen öğrencilere gözlem etkinliği yaptırmak üze-
re esnek şekilde gruplandırır. Böylece farklı fikirlere, esnek bakış açısına ve
grupla çalışma becerilerine sahip olurlar.
Etkinlik Açıklaması Gözlem Yapma: Öğrencilerden kendilerine verilen gözlem formuna gözlem-
ledikleri tam çiçek kısımlarıyla ilgili gözlem ve düşüncelerini yazmaları istenir.
Video ile Öğrenim: Öğretmen öğrencilerine EBA ve işrer platformlardan ilgili
videolar izletilir. Bu şekilde öğrencilerin konuya olan hâkimiyetleri artar.
Yapılandırılmış Grid: Öğretmen öğrencilere önceden hazırlamış olduğu çe-
şitli sorulara cevap oluşturabilecek türde cümlelerin yer aldığı bir etkinlik
kağıdı paylaşır. Öğrenciler gridi uygularken aynı zamanda kendi öğrenme
çıktılarına ulaşırlar.
Öğretmen ders öncesinde sınıfa çeşitli çiçekli bitki örnekleri getirerek öğ-
rencilerin tümünün inceleyebileceği şekilde yerleştirir (İF1). Öğrencilerin
çiçekleri incelemelerini ister. Ardından öğretmen “İlkbaharda etrafımızda
gördüğümüz çiçeklerin farklı renklere sahip olmasının sebebi nedir?”, “Tüm
bitkilerde çiçek oluşumu görülür mü?” gibi sorularla öğrencilerde çiçeğin kı-
sımları ve görevleriyle ilgili merak uyandırılır. Çiçeğin kısımlarının üreme için
Uygulama Aşamaları önemi vurgulanarak öğrencilerin güdülenmesi sağlanır (SF1).
Öğretmen tam çiçeğin kısımlarının incelenmesine yönelik bir gözlem etkinliği
tasarlayacaklarını belirtir. Bunun için öğretmen esnek gruplama yöntemi ile
öğrencileri rastlantısal olarak 4 gruba ayırır (SF2) ve sınıfta 4 ayrı çalışma
masası oluşturur (FOÖD1). Daha sonra öğrenciler kendi gruplarıyla birlikte
masalarına yerleşir. Dileyen öğrenciler farklı masaları da ziyaret edebilecek-
lerdir.
193